n00029702-t.jpg

قیمت مس روز جمعه ۲۲ ژانویه به بالاترین میزان طی دو هفته اخیر رسید که بیشترین بازدهی هفتگی از اکتبر گذشته تاکنون را به خود اختصاص داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» افزایش جزئی قیمت نفت و رشد پریمیوم فیزیکی چین از جمله عوامل موثر بر افزایش قیمت این فلز بود. همچنین بازارهای مالی در واکنش به حمایت بانک مرکزی اروپا از سیاست های پولی احیا شدند.

در چین پریمیوم های مس هفته گذشته به ۹۵ تا ۱۰۰ دلار افزایش یافت که بالاترین میزان از اکتبر گذشته بود، چراکه ذخایر این کشور پیش از سال نو چینی با افزایش مواجه شد.

مس سه ماهه در پایان معاملات هفته گذشته بورس فلزات لندن با ۰.۳ درصد افزایش به ۴۴۴۳ دلار در هر تن رسید. «ویوین لوید» تحلیلگر بانک «مک کواری» با بیان اینکه برخی محرک های اخیر قیمت مس مربوط به اخبار منتشر شده از چین است، اظهار کرد: با وجود اینکه ذخایر مس بالا نیست، اما هم اکنون نفت همه چیز را هدایت می کند.

اگرچه شرکت دولتی برق چین در سال ۲۰۱۶ قصد کاهش میزان سرمایه گذاری های خود را دارد، اما میزان سرمایه گذاری این شرکت طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با افزایش همراه خواهد بود و این می تواند خبر خوبی برای مس باشد. این بخش یکی از مصرف کنندگان عمده مس در چین محسوب می شود و هر گونه اخبار مثبت و منفی بر قیمت فلز سرخ تاثیر می گذارد. در مجموع بیشتر فلزات پایه هفته خوبی را سپری کردند و با افزایش قیمت مواجه شدند.

جدول: قیمت نقدی فلزات در بورس فلزات لندن در روز جمعه(۲۲ ژانویه ۲۰۱۶)

آلومینیوم

۱۴۹۷.۵

مس

۴۴۶۸

روی

۱۵۲۷

سرب

۱۶۶۵.۵

مولیبدن

۱۲۰۰۰

قلع

۱۳۶۲۵

نیکل

۸۷۲۵

 

منبع: هلدینگ آتیه اندیشان مس

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها