اگر چه حجم معاملات محصولات پتروشیمی نسبت به هفته های گذشته اندکی کاهش داشته است، اما برخی ازکارشناسان بازار پتروشیمی در خصوص رونق این بازار پس از لغو کامل تحریم ها ابراز امیدواری می کنند.

جواد رضایی ، کارشناس صنعت پتروشیمی به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: برای لغو تحریم ها و تاثیر این اتفاق بر بازارهای داخلی زمان زیادی نیاز است، اما به هر حال این موضوع می تواند شرایط مطلوبی برای بازار پتروشیمی و افزایش تولید در این صنعت به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از لغو تحریم ها، بازاریابی شرکت های پتروشیمی نیز زمان بر خواهد بود، اما با این حال می توان آینده ای خوب برای صنعت پتروشیمی متصور شد؛ چرا که نقل و انتقالات بانکی و ورود تکنولوژی های روز به ایران سبب خواهد شد که بازار پتروشیمی از رکود خارج شده و دوباره به روزهای اوج خود نزدیک شود.

این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه حجم مصرف محصولات پتروشیمی با توجه به رکود موجود در بازار طی هفته های اخیر کاهش داشته است، تاکید کرد: احتمال می رود با توجه به کاهش حجم محصولات پتروشیمی در بازار داخل، خریدهای اکثر مصرف کنندگان در هفته های آتی آغاز شده و به این ترتیب شاهد افزایش حجم معاملات در بورس کالای ایران باشیم.

این در حالی است که انتظارها در بازار محصولات پتروشیمی هم طولانی شده است و بسیاری از مصرف کنندگان از وضعیت موجود ابراز نارضایتی می کنند، بنابراین احتمال بازگشت اکثر خریداران به بازار پتروشیمی وجود دارد.

از سوی دیگر دورنمایی لغو تحریم ها هم در صنعت پتروشیمی امیدواری را در بین فعالان این حوزه افزایش داده، به طوری که کارشناسان این صنعت معتقدند؛ با لغو کامل تحریم ها، شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود و این موضوع می تواند شرایط بهتری را برای صنعت پتروشیمی در پی داشته باشد؛ چرا که نقل و انتقالات بانکی، صادرات ودسترسی به منابع فنی و تکنولوژی روز دنیا مانند یک زنجیره است که می تواند برای پتروشیمی ها رونق در پی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها