طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز جمعه برای دومین روز متوالی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،نگرانی های سیاسی در آمریکا پس از برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور موجب افزایش فشار بر ارزش دلار شده و این مساله در نهایت افزایش قیمت جهانی طلا را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1226 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افزایش 0.5 درصدی روبرو شده بود که این بهترین عملکرد قیمت طلا در یک ماه اخیر بوده است.

این در حالی است که قیمت طلا سه شنبه به 1213 دلار رسیده بود که این رقم پایین ترین قیمت در 8 هفته اخیر بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا رئیس اف بی آی را برکنار کرده که این اقدام با انتقادات گسترده ای در محافل سیاسی داخلی این کشور روبرو شده است. به نظر می رسد تحقیقات اف بی آی درباره ارتباط احتمالی روسیه با مقام های تیم ترامپ علت اصلی این اقدام بوده است.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی در این باره تاکید کرد: هر چیزی که ترامپ می گوید و اقداماتی که انجام می دهد، تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی دارد و می تواند عامل مهمی برای روند قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ولی به نظر من در شش ماه دوم امسال این ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره خواهد بود که تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. پیش بینی من این است که فدرال رزرو 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده است. شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا نیز طی ماه آوریل افزایش یافته است.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 99.57 واحد رسیده است.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تحولات سیاسی بین المللی و انمتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز قرار خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال وانگ تائو نشان می دهد که قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت تا 1209 دلار در هر اونس کاهش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها