بازار کالایی

در هفته ای که گذشت بازارهای استراتژیک کالایی همچون انرژی ، فلزات و کشاورزی‌ روند نزولی پیش گرفتند، این در شرایطی است که مدت مذکور برای بازار نفت رضایت بخش بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این گزارش نگاهی گذرا به بازارهای کالاهای اساسی داریم.

نفت: بهای نفت خام در هفته گذشته پارامترهای زیادی برای رشد داشت اما پیش بینی و امید از ادامه یافتن کاهش عرضه اوپک تا سال ۲۰۱۸, به ۴۶.۴۳ دلار به ازای هر بشکه به این روند مثبت سرعت بخشید.

انرژی: علیرغم یک جبهه جریان سرد,با توقع گرم تر شدن هوا قیمت گاز طبیعی به ۳.۱۷۲ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا کاهش یافت.

زغال سنگ: قیمت زغال سنگ به دلیل مخرب نبودن طوفان استرالیا، همچنان به مسیر نزولی خود ادامه می دهد.

بازار فلزات

مس: قیمت فلز سرخ در بورس فلزات لندن به ۵۵۲۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت و این در حالی بود که تولیدات صنعتی سیر نزولی و سرمایه گذاران سیر صعودی داشته اند.

فلزات گران بها: بعد از انتخابات فرانسه و با روی کار آمدن امانوئل مکرون و فراری شدن سرمایه گذاران از دارایی های امن و مطمئن مثل طلا,قیمت طلا به ۱۲۲۷.۴۵ دلار کاهش یافت.احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن, فلزات گران بها را تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

دیگر فلزات: قیمت فلزاتی از قبیل فولاد و آهن در این هفته سیر نزولی داشت و این در حالی است که سرمایه گذاران نگران کاهش تقاضا از کشورهایی مانند چین هستند.

بازار غلات

گندم: با وجود احتمال آسیب دیدن محصولات زراعی در اثر طوفان های اخیر,قیمت گندم به ۴.۴۰ دلار به ازای هر پیمانه کاهش یافت.

ذرت و سویا: کاهش قیمت سویا در آمریکا به ۹.۷۲۵ دلار به ازای هر پیمانه سبب افزایش تقاضای چین برای دانه های روغنی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها