آبشده طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به سنارویو های مختلف آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نمودار روزانه آبشده طلا نشان می دهد قیمت با برخورد به دامنه مقاومتی ۵۰۴۰۰۰ مورد عرضه قرار گرفته و مجدد تا دامنه ۴۹۶۰۰۰ کاهش داشته است.

 در صورت عدم شکست نزولی در ۴۹۰۰۰۰ احتمال برگشت و افزایش قیمت به سمت اهداف ۵۰۰۰۰۰ - ۵۰۴۰۰۰ وجود دارد و شکست صعودی در دامنه ۵۰۴۰۰۰ احتمالا افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد و به سمت ۵۰۸۰۰۰ الی ۵۱۲۰۰۰ حرکت می کند. از طرفی نیز شکست نزولی در دامنه ۴۹۰۰۰۰ الی ۴۸۶۰۰۰ احتمال کاهش قیمت به سمت ۴۸۰۰۰۰ - ۴۷۶۰۰۰ بیشتر می کند.

سناریو برگشتی پس از رویت دامنه ۵۰۸۰۰۰ الی ۵۱۲۰۰۰ با عدم شکست ۵۱۲۰۰۰ ایجاد می شود و احتمالا اهداف کاهشی آن شامل ۵۰۴۰۰۰ - ۵۰۰۰۰۰ و ۴۹۶۰۰۰ است.

در نمودار قیمتی سکه نقدی نیز با توجه به سناریو برگشتی که در هفته گذشته به آن اشاره شده بود شکل گرفت و توانست تا عرضه فعلی که در محدوده ۱۲۲۵۰۰۰ الی ۱۲۳۰۰۰۰ است افزایش پیدا کند و سناریو برگشتی دیگری که با درنظر گرفتن عرضه فعلی ذکر شده بود همچنان فعال است . بنابراین عدم شکست ۱۲۳۲۰۰۰ و یا سقف قیمتی فعلی احتمال برگشت و کاهش به سمت ۱۲۱۷۰۰۰ -۱۲۱۰۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰  وجود دارد.

واما شکست صعودی در دامنه عرضه فعلی و پایداری قیمت در بالای آن احتمال افزایش ۵۰ هزارتومانی در سکه نقدی شاهد خواهیم بود.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها