پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران طی هفته ای که گذشت با افزایش ۷ هزار و ۵۰۰ تنی به رقم ۵۶ هزار تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، همچنین آمارها نشان می دهد که  حجم عرضه ها نسبت به هفته ماقبل به مقدار اندک و برابر با ۱.۹۲۱ تن کاهش داشته است.

به این ترتیب حجم عرضه پلی پروپیلن های نساجی نیز در هفته ای که گذشت، بیشتر از هفته های اخیر بود و به بیش از ۱۰ هزارتن رسید، از این رو رقابت قیمتی برای این کالاها اندکی کاهش یافت.

در همین حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سبک خطی و برابر با ۲.۴۷۴ تن افت است، همچنین گروه پلی اتیلن سبک فیلم نیز کاهشی ۱.۶۰۰ تنی را تجربه کرد. گروه پلی اتیلن سنگین فیلم و PVC  نیز به ترتیب با کاهش ۱.۰۷۲و ۹۳۶  تنی عرضه، در رده های بعدی قرار داشت.

از سوی دیگر بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین تزریقی با ۳.۶۵۳ تن افزایش بوده است، بعد از این گروه پلی پروپیلن شیمیایی و پلی پروپیلن نساجی هر کدام به ترتیب  با ۱.۴۲۱ و ۱.۱۸۶ تن افزایش عرضه قرار داشتند.

در همین حال تقاضا در هفته ای که گذشت نسبت به هفته ماقبل بیش از  ۱۵ هزار تن افزایش را نشان می دهد، حجم تقاضا در هفته گذشته بیش از ۲۵ هزار تن کاهش یافته بود. به نظر می رسد افزایش عرضه پلی پروپیلن های شیمیایی یکی از دلایل این افزایش تقاضا بود.

همچنین تقاضا برای پلی پروپیلن های شیمیایی بیش از ۲۷ هزار تن بود. بیشترین تقاضا در هفته گذشته هم مربوط به گرید پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C بود که بیش از ۲۵ هزار تن تقاضا داشت. PVC-S۶۵ اروند و پلی اتیلن سنگین لوله CRP۱۰۰N نیز هر کدام به ترتیب با ۵۰۰۰ و ۴۸۶۲  تن تقاضا در رده های بعدی قرار داشتند.

به این ترتیب در صدر کالاهای جذاب در تالار پتروشیمی پلی پروپیلن ها قرار داشتند. پس از این کالاها پلی استایرن های انبساطی در رتبه های بعدی جای گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها