طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی دلار، آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

هفته گذشته به دنبال کاهش دلار و سکه نقدی، آبشده طلا نیز در موقعیت نزولی قرار گرفت و در دامنه ۵۰۰۰۰۰ الی ۴۹۶۰۰۰ در حال نوسان بود.

تحلیل دلار نقدی

در حال حاضر دیده می شود که پایین بودن قیمت دلار و رسیدن آن به دامنه فعلی در جهت کنترل قیمت است و اجازه نوسان بیشتری به آن داده نمی شود و قیمت بالای حمایت خود در حال نوسان است و در تحلیل قبلی دلار به این حمایت اشاره شده بود و منبع تقاضا در این محدوده می تواند ایجاد شود، یا شاید ایجاد شده است، اما در حال کنترل در جهت ثبات قیمتی است که باز هم از نظر تکنیکال خیلی مهم خواهد بود که تکلیف این سطح به چه شکل مشخص می شود.

اما با توجه به چند سطح کلیدی تحلیل تکنیکال میان مدت و بلند مدت را شرح خواهیم داد.

مقاومت های فعلی ۳۸۲۰ - ۳۹۷۵ - ۴۱۲۰ و حمایت های فعلی ۳۷۲۰ - ۳۶۲۰ - ۳۴۹۵ - ۳۶۶۵ - ۳۱۵۰ است که محور نوسان در ۳۷۲۰ الی ۳۶۲۰ است و در واقع قیمت بر روی محور نوسان در حال نوسان است و در صورت شکست این سطح کاهش قیمت به سمت حمایت های فعلی و عدم شکست آن همچنان احتمال برگشت به سمت مقاومت های پیش رو را در نظر دارد. و بهترین محدوده تقاضا بین محور نوسان است که بازه قیمتی ۳۷۲۰ الی ۳۶۲۰ را شامل می شود.

تحلیل آبشده طلا

در تایم روزانه آبشده طلا، قیمت همچنان در همان دامنه اشاره شده هفته گذشته در حال نوسان است و شکست صعودی در مقاومت ۵۰۰۰۰۰ تمایلات صعودی بیشتری به سمت دو هدف برای هفته جاری در نظر گرفته می شود که شامل ۵۰۴۰۰۰ و دامنه ۵۱۰۰۰۰ الی ۵۱۵۰۰۰ است.

و اما عدم شکست مقاومت فعلی و شکست نزولی ۴۹۶۰۰۰ احتمال کاهش قیمت به سمت اهداف ۴۹۲۰۰۰ - ۴۸۸۰۰۰ در هفته جاری در نظر گرفته می شود.

تحلیل سکه نقدی

در نمودار سکه نقدی قیمت با حرکات دو طرفه روبرو است و در هفته های گذشته قیمت با برگشت از دامنه تراز قیمتی ۱۲۰۰۰۰۰ الی ۱۱۹۰۰۰۰ تا سقف قیمتی پیش رفت و مجدد با عرضه شدیدی توانست به دامنه تراز قیمتی باز گردد.

در هفته گذشته با حمایت های که در محدوده ۱۲۰۰۰۰۰ انجام شد قیمت مجدد به بالای ۱۲۰۵۰۰۰ بازگشته است.در هفته جاری دامنه ۱۲۱۳۰۰۰ الی ۱۲۲۱۰۰۰ سطح عرضه فعلی می تواند در صورت رویت منجربه برگشت قیمت شود که با عدم شکست ۱۲۲۱۰۰۰ انجام می شود. و در صورت شکست نزولی در ۱۲۰۰۰۰۰ مجدد احتمال کاهش بیشتر به سمت ۱۱۹۰۰۰۰ وجود دارد.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها