طلا

تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که سیاست خارجی آمریکا تغییر کرده و سرمایه گذاران بین المللی باید برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود طلای بیشتری خریداری کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی بوده است. ترامپ در سفر خود به عربستان سعودی، اظهارات جنجالی و خصمانه ای را علیه ایران، سوریه مطرح کرده است. وی سعی کرد تا ائتلافی را علیه بشار اسد، داعش و ایران ایجاد کند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر آمریکا فعالیت های مداخله جویانه در خاورمیانه را افزایش دهد، این مساله موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

به نظر می رسد تغییر سیاست خارجی آمریکا و تغییر رویکرد واشنگتن در قبال تحولات خاورمیانه می تواند در نهایت منجر به افزایش ریسک سیاسی شود. ترامپ در روزهای نخست ریاست جمهوری اش، ۵۹ فروند موشک به سوریه شلیک کرد تا نشان دهد خاورمیانه در اولویت سیاست خارجی کاخ سفید قرار دارد. به نظر می رسد رهبران غربی اکنون بیش از هر زمان دیگری برای تغییر نظام سیاسی سوریه مصمم شده اند.

با توجه به امضای قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا با عربستان، و ایجاد مرکز مقابله با تروریسم در عربستان سعودی، و سخنرانی ترامپ در ریاض، به نظر می رسد آمریکا به دنبال ایفای نقش فعالتر و تهاجمی تری در سیاست خارجی خواهد بود. ترامپ در سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین نیز بار دیگر تاکید کرد که اجازه نخواهد داد ایران به تسلیحات اتمی دست یابد.

به نظر می رسد این اقدامات و اظهارات نشانگر ظهور سیاست خارجی جدیدی در آمریکا است و سرمایه گذاران بین المللی باید کاملا مراقب و هوشیار باشند و برای حفاظت از ارزش دارایی و سرمایه های خود اقدام به خرید طلای بیشتری کنند.

از سوی دیگر تشدید تنش در شبه جزیره کره نیز عامل مهم دیگری برای افزایش ریسک سیاسی در عرصه بین المللی به شمار می رود. ادامه تنش های سیاسی در واشنگتن به خاطر دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نیز موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری طلا خواهد شد.

در پیش بودن مذاکرات برگزیت نیز می تواند نگرانی های زیادی را نسبت به آینده وضعیت منطقه یورو و اتحادیه اروپا به وجود آورد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها