طلا

در حالی که اکثر تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که آمارهای ناامید کننده اشتغال آمریکا عامل اصلی افزایش مجدد قیمت طلا بوده، ولی یک استراتژیست ارشد با این نظریه مخالف است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تام کندال تحلیلگر و استراتژیست ارشد آی سی بی سی استاندارد بانک در سخنانی تاکید کرد: در حالی که تحلیلگران اقتصادی قصد دارند تا بین افزایش قیمت طلا و آمارهای ضعیف اشتغال آمریکا ارتباط برقرار کنند ولی به نظر من بر خلاف همه تیترهای درج شده در رسانه های خبری، این آمارهای اشتغال نبوده است که موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من این آمارهای ضعیف تورم بوده است که عامل اصلی افزایش قیمت جهانی طلا به شمار می رود. اقتصاد آمریکا در ماه های گذشته نزدیک به وضعیت اشتغال کامل بوده است و به نظر من تیترهایی که در رسانه های خبری بین المللی درباره تاثیر آمارهای اشتغال بر قیمت طلا استفاده می شود، به نوعی انحراف افکار عمومی از وضعیت نرخ تورم است. رشد دستمزدها در اقتصاد آمریکا طی ماه می به ۰.۲ درصد و نسبت به سال قبل نیز به ۲.۵ درصد رسیده است.

قیمت جهانی طلا پس از انتشار امارهای ناامید کننده اشتغال آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

کندال گفت: پایین بودن نرخ تورم موجب افزایش ارزش اوراق قرضه و کاهش نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا شده و به نظر من این مساله عامل اصلی افزایش قیمت جهانی طلا بوده است. پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا نیز موجب خواهد شد تا فدرال رزرو روند بازگشت به سیاست های عادی پولی را به تاخیر بیندازد.

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاران بین المللی باید نسبت به عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی کاملا محتاط و مراقب باشند و اسیر تیترهای جنجالی رسانه های خبری جهان نشوند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا به زودی به سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلار در هر اونس دست خواهد یافت. کندال پیش بینی کرده است که اگر سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی تا سطح ۱۳۴۰ دلار افزایش خواهد یافت.

وی در پایان پیش بینی کرده است که اگر نرخ تورم آمریکا به ۲ درصد برسد، قیمت جهانی طلا تا سطح ۱۱۵۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها