سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۶ هزار و ۳۰۹ قرارداد و ارزش ۳ هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته قیمت جهانی طلا مانند دو هفته قبل در حالت صعودی قرار داشت که یکی از علتهای روند افزایشی قیمت طلا، تحولات سیاسی منطقه به‌ویژه بحران‌های خاورمیانه مربوط به قطع رابطه چند کشور با قطر بوده است.

 به این ترتیب قیمت جهانی طلا حدود ۱۱ دلار افزایش پیدا کرد و به بالاترین قیمت در یک و نیم ماه گذشته رسید، به طوری که هر اونس طلا به ۱۲۸۹ دلار رسید. در بازار داخلی برخلاف روند افزایشی نرخ طلا در بازارهای جهانی، به دلیل کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش ریال، قیمت طلا و سکه هم پای قیمت جهانی افزایش پیدا نکرد و تا حدودی هم کاهش داشتیم.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۲هزار و ۱۳۴ قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۶۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با ۲ هزار و ۲۷۱ قرارداد به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال رسید. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد تیرامسال جای گرفت؛ به طوری که با ۷۹۴ قرارداد  به ارزش ۹۷ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۶۵۳  قرارداد به ارزش ۸۵ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید شهریور ماه  با ۴۵۷  قرارداد به ارزش ۵۷ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۴هزار و ۳۴۴ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان، کاهش ۰.۱۹درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان افت ۰.۳۱ درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت ۰.۳۱ درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۴۱ هزار تومان معامله و با کاهش ۰.۲۷درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۹ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۳۴درصدی رو به رو شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها