طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو و اعلام نتایج نهایی این نشست هستند،قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته  است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۲۶۶ دلار رسیده است که نسبت به دوشنبه تغییر محسوسی نداشت. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد و متن بیانیه این نشست تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی آمریکا تا پایان امسال خواهد داشت.

قیمت هر اونس پالادیوم نیز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۸۹۶ دلار رسید که این بالاترین رکورد در ۱۶ سال اخیر به شمار می رود. در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد، ارزیابی مقام های بانک مرکزی آمریکا از اوضاع رشد اقتصادی می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش احتمالی نرخ بهره تا  پایان امسال داشته باشد.

افزایش نرخ بهره معمولا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. نتایج بررسی و تحقیق فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که انتظارات تورمی در آمریکا طی ماه گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح از اوایل ۲۰۱۶ میلادی رسیده است.

نگرانی های سیاسی در بریتانیا و شکست محافظه کاران در انتخابات پارلمانی موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه  گذاری برای طلا در بازارهای اروپایی افزایش یابد.

پیش بینی می شود وزرای دارایی منطقه یورو و مقام های ارشد صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه به توافق نهایی برای  حل و فصل بحران بدهی یونان دست یابند.

بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران در بازارهای مالی چین بر این باورند که اگرفدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، بانک مرکزی چین هم نرخ بهره کوتاه مدت را افزایش خواهد داد.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آلمان؛ بریتانیا و آمریکا طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی خواهد داشت.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این نشست به بیش از ۹۸  درصد رسیده است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها