ناصرپور

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا گفت: تا کنون درصندوق طلای لوتوس که پذیره نویسی آن از چند روز گذشته به عنوان نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور آغاز شده است، بیش از ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»علیرضا ناصرپور درباره پذیره نویسی نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور که از روز شنبه در بورس کالای ایران آغاز شده است، گفت: حداقل مقدار پذیره نویسی که باید برای راه اندازی صندوق طلا صورت می‌گرفت ۱۰ میلیارد تومان بود که تا امروز این حداقل پذیره نویسی انجام شده است.

وی درباره‌ مبلغ دقیق پذیره ‌نویسی صندوق طلای لوتوس، گفت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این صندوق پذیره نویسی صورت گرفته است و تا روز چهارشنبه این پذیره نویسی ادامه دارد.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا درباره نحوه پذیره نویسی و اخذ مجوز صندوق‌ها، توضیح داد: صندوق‌ها در مرحله اول از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تاسیس می‌گیرند و بعد در اداره ثبت شرکت‌ها اقدامات مقدماتی ثبت را انجام می‌دهند. به این معنا که سهامداران وجوه‌شان را در حساب‌های بانکی برای آن صندوق تادیه می‌کنند.

ناصرپور افزود: زمانیکه پذیره نویسی را انجام دادند یعنی همه سرمایه‌ لازم را برای تاسیس صندوق جمع آوری کرده اند، در آن زمان ثبت خود را کامل کرده و بعد از آن باید مجوز فعالیت از سازمان بورس دریافت کنند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب صندوق‌ها در دو مرحله از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز می‌گیرند.یک بار مجوز تاسیس صندوق گرفته شده و اقدامات پذیره نویسی صورت می‌گیرد و بعد از این که پذیره نویسی کامل شد و صندوق در ثبت شرکت‌ها به صورت کامل به ثبت رسید در آن زمان مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس اخذ می‌کنند.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا درباره‌ مراحل پذیره نویسی، اظهار کرد: هر مبلغی که در مرحله‌ی اول پذیره نویسی انجام شود سرمایه صندوق است و افرادی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را در بازار ثانوی به فروش برسانند. البته در طول عمر صندوق‌ها احتمال دارد که سرمایه آنها تغییر کند.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها