کامودیتی

کامودیتی طی هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند.

به گزارش اختصاصی «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته ای که گذشت برای بازار انرژی چندان رضایت بخش نبود، به طوری که با وجود افزایش میزان تولید در ماه می، قیمت نفت کاهش یافت.

زغال سنگ نیز روند رو به پایینی را تجربه کرد.البته شرایط برای گاز طبیعی مساعد بود. این در شرایطی است که بازار فلزات همچون مس و آلومینیوم روزهای خوبی را پشت سر گذاشتند؛ اگرچه طلا کاهش اندکی را تجربه کرد.در بازار کشاورزی شرایط وخیم محصولات در بهار امسال نسبت به ۲۶ سال گذشته به نفع گندم بود و باعث رشد قیمت آن شد.وضعیت سویا و ذرت نیز امیدوار کننده بود.

در این گزارش نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

بازار انرژی

نفت: در هفته ای که گذشت با وجود اینکه اطلاعات ماه می حاکی از افزایش تولید نفت بود, قیمت نفت خام سیر نزولی داشت و به ۴۵.۹۱ دلار به ازای هر بشکه رسید.

گاز طبیعی: به علت شرایط آب و هوایی نا متعادل قیمت گاز طبیعی به ۳.۰۳۰ دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا افزایش یافت.

زغال سنگ: بر اساس گزارشی که هفته پیش منتشر شد تقاضا برای زغال سنگ در سال ۲۰۱۶ روند نزولی داشته که این روند در سال جدید هم چنان ادامه دارد.

بازار فلزات

مس: تقاضا ی شدید از طرف چین و نگرانی ها از بابت میزان ذخایر در شیلی موجب افزایش قیمت مس به ۵۸۱۳.۵ دلار در بازار فلزات لندن شد.

فلزات گران بها: با آماده شدن سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره, قیمت طلا به ۱۲۶۸.۴۰ دلار به ازای هر اونس کاهش یافت.

دیگر فلزات: برنامه جدید ترامپ که وظیفه واردات را نیز به فلزات اضافه می کند, موجب افزایش قیمت محصولاتی می شود که از آلومینیوم استفاده می کنند.

بازار کشاورزی

گندم: این خبر که محصولات بهار امسال از بدترین محصولات نسبت به ۲۶ سال گذشته بوده است برای گندم خبر خوبی بود و قیمت آن را به ۶.۲۸ دلار به ازای هر پیمانه رساند.

ذرت و سویا: با پیش بینی بارندگی قیمت ذرت به ۳.۸۳ دلار افزایش یافت.قیمت سویا نیز روند صعودی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها