شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۲۱ و ۲۸ خردادماه نشان می دهد که برخی از کالاها روندی کاهشی و برخی دیگر نیز روندی افزایشی داشته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به منواتیلن گلایکول با ۴.۹ درصد رشد است، این کالا از رقم ۲ هزار و ۵۴۵ تومان به ۲ هزار و ۶۷۰ تومان رسیده است.

در رتبه دوم افزایش قیمت ها، اورتوزایلین با ۴.۱ درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارد، استایرن منومر هم ۳.۸ درصد نسبت به هفته قبل گران شده است.

دی اتیلن گلایکول، پارازایلین، اسیدترفتالیک و متانول هم نسبت به هفته قبل روندی افزایشی داشتند، این کالاها به ترتیب ۲۵، ۱۴، ۷ و ۴ تومان نسبت به هفته قبل گران شدند.

افت قیمت ها

در همین حال برخی از کالاها در گروه مصحولات شیمیایی نیز روندی کاهشی داشتند که در صدر آنها اسیداستیک و بنزن قرار دارند، این کالاها به ترتیب ۱.۲ و ۱.۱ درصد نسبت به هفته قبل ارزان شدند.

دی اتیل هگزانول و نرمال بوتانول هم با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

همچنین ایزوبوتانول، آروماتیک سنگین، زایلین مخلوط و سودمایع نیز روندی کاهشی داشتند، به طوری که ایزوبوتانول و سودمایع ۰.۰۳ درصد نسبت به هفته قبل ارزان شدند، آروماتیک سنگین و زایلین مخلوط هم به ترتیب ۰.۳ و ۰.۴ درصد کاهش قیمت داشتند.

اوره پریل و صنعتی نیز روندی منفی داشتند، به طوری که اوره پریل ۰.۰۳ درصد و اوره صنعتی نیز ۰.۰۴ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشتند. کریستال ملامین نیز با ۰.۰۳ درصد افت نسبت به هفته قبل روبه رو شد.

در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی، نرخ دلار هم روندی ثابت داشت و در محدوده ۳ هزار و ۷۲۵ تومان ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها