طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد و از پایین ترین سطح خود در ۵ هفته اخیر فاصله گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا گرچه امروز جمعه از پایین ترین سطح خود در ۵ هفته گذشته فاصله گرفته است ولی در  حال ثبت روند نزولی برای سومین هفته متوالی است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۲۵۱ دلار رسیده استقیمت طلا در هفته جاری با افت ۰.۳ درصدی روبرو شده است. قیمت این فلز  گرانبها در دو هفته گذشته نیز با کاهش یک درصدی همراه شده است.

قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و افت سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی در حال ارزیابی تاثیر سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو بر اقتصاد و تورم آمریکا هستند، بهره و سود اوراق  قرضه خزانه داری آمریکا به شدت کاهش داشته و به پایین ترین رقم در ده سال اخیر رسیده است.

سرمایه گذاران بین المللی هنوز بر این باورند که فدرال رزرو تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان فروش مسکن در آمریکا در ماه می به طور غیرمنتظره ای برای سومین ماه متوالی با افزایش روبرو شده است.

مذاکرات امنیتی بین مقام های عالی رتبه آمریکایی و چینی از روز چهارشنبه در پکن آغاز شده است. آمریکا از چین خواسته است تا فشار بیشتری را برای مهار برنامه های موشکی و اتمی به کره شمالی وارد کند.

بانک مرکزی انگلیس نیز در آستانه توقف برنامه های انبساطی پولی قرار گرفته است. اندی هالدین اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس تاکید کرده است که به افزایش نرخ بهره تا پایان امسال رای خواهد داد.

این در شرایطی است که روند مذاکرات برگزیت رسما از دوشنبه آغاز شده است. بریتانیا و اتحادیه اروپا باید تا پایان مارس ۲۰۱۹ میلادی به توافق نهایی بر سر برگزیت دست یابند.

یک مقام ارشد بانک مرکزی ژاپن نیز هرگونه افزایش نرخ بهره را در کوتاه مدت رد کرده استبانک مرکزی ژاپن قصد دارد سیاست های انبساطی پولی را با هدف حمایت از رشد اقتصادی و دستیابی به تورم ۲ درصدی ادامه دهد.

کره شمالی به تازگی یک موتور جدید موشکی را آزمایش کرده است. به نظر می رسد تشدید تنش در شبه جزیره کره تاثیر زیادی بر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد داشت.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها