تشدید رکود در بازار پتروشیمی و کاهش صادرات سبب شده تا حجم معاملات کاهش یابد.

رضا حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: در حال حاضر بازار پتروشیمی به دلیل افت قیمت ها و احتمال ادامه دار شدن افت ها در هفته جاری با رکود همراه است، این در حالی است که میزان صادرات به عراق و ترکیه نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به تشدید رکود در ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: هر سال با فرا رسیدن ماه رمضان، رکود در بازار پتروشیمی نیز افزایش پیدا می کند، از این رو به نظر نمی رسد که تا پایان ماه رمضان بازار پتروشیمی با تغییرات محسوسی روبه رو شود.

این کارشناس بازار پتروشیمی تاکید کرد: در حال حاضر رکود سبب شده تا حجم معاملات کاهش یابد و از این رو اکثر خریداران ترجیح می دهند تا به کف رسیدن قیمت ها صبر کنند و سپس وارد مبادلات شوند؛ چرا که اطمینان دارند دوباره بازار با روندی نزولی روبه رو خواهد شد و به همین دلیل فروشندگان نیز که در بازار داخل و اقدام به ذخیره محصولات می کردند، در حال حاضر با علم به کاهش قیمت ها، محموله های خود را با کاهش قیمت به فروش می رسانند.

حیدری در ادامه خاطر نشان می کند: در حال حاضر فروش اعتباری و تعدیل قیمت ها تنها راهی است که بتوان با آن رکود بازار پتروشیمی را کاهش داد و بازار را با تحرک روبه رو کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها