• ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 10929
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۵۰ سنت افزایش به ۴۷ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به دنبال کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا و افزایش تقاضا برای نفت در چین، قیمت نفت دیروز در پایان معاملات هفتگی برای هفتمین جلسه متوالی افزایش یافت.

دیروز پس از آنکه شرکت بیکر هاگز اعلام کرد که شرکت های حفاری آمریکا برای اولین بار از ماه ژانویه تعداد سکوهای حفاری خود را کاهش داده اند و همچنین پس از آنکه اعلام شد کارخانجات چینی میزان تولید خود را با بالاترین سرعت در طی ۳ ماه گذشته افزایش داده اند، قیمت نفت با افزایش همراه بود.

راب هاورث، استراتژیست سرمایه گذاری در بانک موسسه «یو اس بانک ولث منجمنت» گفت، آمارهای امیدوار کننده از اقتصاد چین «مطمئنا این امید را به شما می دهد که تقاضا (برای نفت) به صورت جهانی در حال افزایش است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۵۰ سنت افزایش به ۴۷ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز دیروز یک دلار و ۱۱ سنت رشد داشت و به ۴۶ دلار و ۴ سنت رسید.

هر دو شاخص نفتی نیمه نخست سال را با کاهش قیمت بیش از ۱۴ درصدی به پایان بردند، که بیشترین کاهش از زمان افت حدودا ۱۹ درصدی قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در نیمه نخست سال ۱۹۹۸ بوده است.قیمت نفت هفته گذشته و همزمان با نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی به پایین ترین رقم ۱۰ ماه گذشته رسید.

افزایش امیدها به اتخاذ یک سیاست پولی انقباضی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و تردید ها نسبت به اینکه فدرال رزرو آمریکا قادر باشد نرخ بهره را مجددا تا قبل از پایان امسال افزایش دهد، موجب کاهش جذابیت دلار در بازار جهانی ارز شده است.

ارزش یورو روز پنجشنبه به بالاترین رقم در طی حدود۱۴ ماه گذشته رسید، در حالی که شاخص دلار در روز جمعه پایین ترین رقم حدود ۹ ماه گذشته را تجربه کرد.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها