طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش اندکی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، قیمت طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۱۲ دلار رسیده است و نزدیک به پایین ترین سطح در ۴ ماه اخیر تثبیت شده استقیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۰۴ دلار در هر اونس رسید که پایین ترین قیمت از ۱۵ مارس به شمار می رود.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر اظهارات مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست چهارشنبه و پنجشنبه کنگره هستند.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در ۲ ماه اخیر رسیده است. شاخص سهام در بازارهای جهانی نیز با افزایش روبرو شده است. انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اقتصادی در آلمان و افزایش ارزش سهام شرکت های فناوری اطلاعات در آمریکا تاثیر زیادی بر رشد شاخص سهام داشته است.

بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز با کاهش روبرو شده استفدرال رزرو نیویورک نیز در تازه ترین گزارش خود در ارزیابی اوضاع اقتصادی آمریکا اعلام کرد: میزان هزینه های مصرفی طی ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد و بازار اشتغال نیز به روند رو به رشد و مثبت خود ادامه می دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۳۵ درصد کاهش به کمتر از ۸۳۲ تن رسیده است. این رقم در روز جمعه به ۸۳۵ تن رسیده بود.

منابع آگاه دولت فرانسه اعلام کرده اند که دولت امانوئل ماکرون قصد دارد برنامه کاهش مالیات ها را اجرا کند. این بر خلاف هشدارهایی است که نسبت به کسری بودجه این کشور داده شده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر وضعیت قیمت طلا داشته باشد.

گمانه زنی های مربوط به متوقف شدن سیاست های انبساطی پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان و افزایش نرخ بهره از سوی کانادا انگلیس و اروپا می تواند تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا باشد.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها