• ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 11143
نفت

قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته ۵ درصد افزایش یافت و در پایان معاملات به ۴۸ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که تولید کنندگان آمریکایی در هفته گذشته تنها ۲ سکوی نفتی را اضافه کرده اند و نشانه هایی از افزایش تقاضای چین دیده می شود، قیمت نفت روز جمعه یک درصد افزایش یافت، اما با توجه به تداوم وضعیت مازاد عرضه در بازار، معاملات همچنان پرنوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۴۹ سنت، معادل حدود یک درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۴۶ سنت، معادل یک درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۵۴ سنت رسید.

در این هفته قیمت نفت خام آمریکا بیش از ۵.۲ درصد رشد داشت، در حالی که نفت برنت هم شاهد رشد بیش از ۴.۷ درصدی بود.

استوارت گلیکمن، تحلیلگر موسسه سفرا ریسرچ در نیویورک گفت: «من فکر می کنم عامل اصلی در تغییرات قیمت نفت میزان ذخایر بوده است. میزان ذخایر بالاخره به زیر ۵۰۰ میلیون بشکه رسید. عبور از این رقم یک تاثیر روانی بر بازار داشته است.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۷.۶ میلیون بشکه کاهش داشته که بیشترین کاهش هفتگی در طی ۱۰ ماه گذشته بوده است.

این در حالی است که روند افزایش تعداد سکوهای نفتی توسط شرکت های انرژی آمریکایی در حال کند شده است. تولید نفت در داکوتای شمالی در ماه می ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

با این حال، میزان ذخایر نفتی همچنان بالاتر از متوسط ۵ سال گذشته است و قیمت نفت بیش از ۱۵ درصد کمتر از بالاترین رقم های به ثبت رسیده در سال ۲۰۱۷ است.

در عین حال، افزایش تولید نیجریه و لیبی، دو کشور معاف از توافق کاهش تولید موجب شده تا تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش تولید کمرنگ شود. بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید در ماه ژوئن به ۷۸ درصد کاهش یافته است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها