طلا

تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد که تغییر انتظارات و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا طی روزهای اخیر به خصوص کاهش خرده فروشی و افت شاخص قیمت مصرف کننده موجب شده است تا تمایل سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا بار دیگر بهبود یابد و پیش بینی می شود این روند طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا طی هفته گذشته برای نخستین بار در ۵ هفته اخیر با افزایش روبرو شده و با رشد ۱.۵ درصدی همراه شده است.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۵.۹۰ دلار رسیده و در هفته ای که گذشت بیش از ۳ درصد افزایش نشان داده است.

به نظر می رسد بازارهای بین المللی به سرعت نسبت به اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه کنگره واکنش نشان داده است. اظهارات جانت یلن تا حد زیادی گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کاهش داده است.

وی بار دیگر تاکید کرده است که فدرال رزرو به دقت تحولات مربوط به نرخ تورم را زیر نظر دارد و هرگونه افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تدریجی خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که انتشار آمارهای جدید در آمریکا موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره این کشور تا پایان امسال کاهش یابد و این مساله در روزهای آینده به نفع قیمت و تقاضای طلا خواهد بود.

بیل باروش تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: تنها آمارهای منتشر شده در آمریکا موجب کند شدن روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد. البته هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال وجود دارد ولی این احتمال تا حد زیادی کاهش یافته است.

فیل استریبل تحلیلگر موسسه آر جی او تاکید کرد: به نظر من انتشار آمارهای ناامید کننده خرده فروشی در آمریکا در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا و نقره خواهد داشت.به نظر می رسد انتشار این آمارهای ناامید کننده به زودی موجب کاهش شاخص سهام و تقویت قیمت طلا خواهد شد.

وی افزودپیش بینی می شود قیمت طلا در روزهای آینده به بیش از ۱۲۳۰ دلار و قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از ۱۶ دلار برسد.

تازه ترین نظرسنجی سی ام ئی نشان می دهد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به ۵۴ درصد رسیده است این رقم در نظرسنجی قبلی این موسسه به ۶۰ درصد رسیده بود.

منبع:کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها