نظر افضلی

عضو هییت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: عرضه مرغ در بورس کالا زمانی به نفغ مصرف کننده و تولید کننده است که مرغ به همراه تمام زنجیره تولید اعم از نهاده های دامی وارد بورس کالا شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نظر افضلی با بیان اینکه خروج مرغداری های مادر از چرخه تولید یکی از عوامل گرانی جوجه یک روزه در مرغداری های کشور است،گفت:گرانی نرخ جوجه یک روزه به ‌طور مستقیم هزینه مرغداری های کشور را افزایش می دهد و دراین شرایط نمی توان انتظار داشت نرخ مرغ برای تولید کننده ارزان تمام شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: پادزهر آرامش منطقی بازار مرغ، ایجاد چرخه صادرات پایدار است، زیرا برای جلوگیری از ورشکستگی، مرغداران باید ظرفیت تولید مرغ را برای صادرات مستمر به بازار جهانی توسعه دهند.

افضلی افزود: یکی دیگر از معضلات صنعت مرغداری فاصله نرخ مرغ داخلی با نرخ صادراتی است و این امر موجب می شود نتوان مرغ را با شرایط استاندارد به بازار جهانی ارسال کرد.

وی ادامه داد: سایز صادراتی مرغ زنده باید در حدود یک کیلو و ۸۰۰ گرم باشد ودر انتها  لاشه وزن مرغ از بین یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۳۰۰گرم برسد، تا بتوان طبق استانداردهای بین المللی  فرآورده های مرغی را روانه بازار جهانی کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:عرضه مرغ در بورس کالا زمانی به نفغ مصرف کننده و تولید کننده است که مرغ به همراه تمام زنجیره تولید از اعم نهادهای دامی وارد بورس کالا شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها