نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۳ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۵۵ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مصرف بالا موجب شد تا قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی شاهد افزایش قیمت باشد، اما تداوم مازاد عرضه از جانب اوپک و آمریکا همچنان سایه سنگین خود بر بازار نفت را حفظ کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۳ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۱۰ سنت، معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت و به ۴۶ دلار و ۱۲ سنت رسید.

آمارها نشان داد که پالایشگاه های جینی در ماه ژوئن ظرفیت پالایش نفت خام خود را برای دومین ماه متوالی افزایش داده اند که این به معنای رشد تقاضا بوده است. اما به رغم این افزایش تقاضا، بازارهای نفت از سال ۲۰۱۴ تاکنون همچنان با مازاد عرضه روبرو هستند و این موجب کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمت ها شده است.

توافق کشورهای عضو اوپک به همراه روسیه و چند کشور تولید کننده دیگر برای کاهش حدودا ۱.۸ میلیون بشکه ای عرضه نفت در فاصله ژانویه امسال تا مارس ۲۰۱۸، تاکنون تاثیر قابل توجهی در بازار و رشد قیمت ها نداشته است.

این بدان دلیل است که عرضه خود اوپک به دلیل رشد تولید کشورهای معاف از کاهش تولید (نیجریه و لیبی) همچنان بالاست و تولید نفت آمریکا نیز به سرعت در حال افزایش است.

با این حال مقامات کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید هنوز اعتقاد دارند که برای کاهش بیشتر تولید هنوز زود است زیرا چنین اقدامی، پیامی نادرست را به بازار ارسال می کند.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها