طلا

به دنبال کاهش شاخص سهام و ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه به بالاترین سطح در ۴ هفته اخیر رسیده است.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تشدید نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی آمریکا موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شود و ارزش دلار آمریکا نیز به پایین ترین سطح در ۱۳ ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۵۵ دلار رسیده است. این بالاترین قیمت طلا در ۴ هفته اخیر به شمار می رودقیمت طلا در مبادلات هفته گذشته نیز با رشد چشمگیر ۲.۱ درصدی روبرو شده بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش روبرو شده است. نتایج نشست اخیر بانک مرکزی اروپا و اظهارات ماریو دراگی رئیس این بانک نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو و کاهش شدید ارزش دلار داشته است. ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین سطح خود در ۲ سال اخیر رسیده است.

تنش ها و مشکلات سیاسی در واشنگتن موجب شده است تا شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در ۱۳ ماه اخیر برسد. ناکامی ترامپ در لغو برنامه بهداشت و بیمه اوباماکر ، این نگرانی ها را تقویت کرده است که شاید وی نتواند سایر برنامه های اقتصادی و مالی اش را اجرا کند.

کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرده است که ترامپ آماده امضای قانون تشدید تحریم ها علیه روسیه است. رهبران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی با طرح تشدید تحریم ها علیه روسیه ایران و کره شمالی موافقت کرده اند.

رهبران سنا قصد دارند بار دیگر سه شنبه تلاش کنند تا قانون جنجالی اوباماکر را لغو و یک قانون جدید را جایگزین آن کنند.

این در شرایطی است که تنش ها درباره دحالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد فاز تازه ای شده و پای پسر ارشد ترامپ نیز به این پرونده کشیده شده است. این تحقیقات به شرکت های تجاری ترامپ نیز رسیده است. مقام های قضایی آمریکا درباره تحقیق درباره تبانی و همکاری احتمالی بین کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه هستند.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته موجب کاهش تقاضا در بازارهای آسیایی به خصوص هند شده است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها