تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی کیتکو نیوز نشان می دهد که احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا طی ماه های آینده وجود دارد و این فلز گرانبها همچنان می تواند به سطح ۱۳۰۰ دلاری برسد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، قیمت جهانی طلا در آستانه اعلام نتایج نشست فدرال رزرو نزدیک به بالاترین سطح خود در ۴ ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد کاهش شاخص ارزش دلار در روزهای اخیر تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است. تمرکز اصلی سرمایه گذاران بین المللی در روزهای آینده بر بیانیه پایانی نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

گرچه تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی لحن بیانیه این نشست می تواند برای بازارهای بین المللی مهم باشد. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا به تازگی در سخنانی تاکید کرده است که هرگونه افزایش نرخ بهره تدریجی خواهد بود.

هنوز نگرانی های زیادی نسبت به سیاست های دولت ترامپ وجود دارد. در حالی که ترامپ در رقابت های انتخاباتی وعده های زیادی برای بهبود رشد و رونق اقتصادی آمریکا با کاهش مالیات ها و افزایش هزینه ها در پروژه های زیرساختی داده بود ولی اکنون به نظر می رسد تصویب این برنامه ها در سنا و کنگره با چالش های زیادی روبرو است. ناکامی ترامپ در لغو برنامه اوباماکر نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. این یک شکست بزرگ برای ترامپ به شمار می رود.

به نظر می رسد نوسانات بازار جهانی نفت و نشست وزرای اوپک نیز می تواند تاثیر زیادی بر بازار طلا داشته باشد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده نیز عامل تاثیرگذاری بر قیمت طلا خواهد بود.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت می تواند با افزایش بیشتری روبرو شود. به نظر می رسد اگر سطح روانی و مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری بشکند، طلا می تواند روند صعودی خود را طی ماه های آینده ادامه دهد.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۴۰ تا ۱۲۶۰ دلار در نوسان خواهد بود.

اگر سطح مقاومتی ۱۲۶۰ دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی تا ۱۲۸۰ و سپس ۱۳۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها