کامودیتی

در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته در بازار انرژی، شرایط تنها برای نفت مساعد بود که علت آن کاهش تولیدات نفت شیل بود. با مساعد شدن آب و هوا، گاز طبیعی روند نزولی داشت.

قیمت زغال سنگ نیز سقوط کرد و پیش بینی می شود این کاهش قیمت تا آخر سال نیز ادامه یابد. این در حالی است که در بازار فلزات شرایط امیدوار کننده بود. با کاهش ذخایر مس و آلومینیوم، این فلزات با افزایش قیمت مواجه شدند و افزایش نرخ بهره نیز به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرد.شرایط نا مناسب آب و هوا روی محصولات کشاورزی تاثیر چشمگیری داشت و سبب افزایش قیمت گندم و سویا شد.

نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

بازار انرژی

نفت: کاهش تولید نفت شیل موجب افزایش قیمت نفت به ۴۸.۴۸ دلار به ازای هر بشکه شد و قیمت نفت برنت نیز به بالای ۵۰ دلار و چیزی در حدود ۵۰.۲۰ دلار به ازای هر بشکه صعود کرد.

گاز طبیعی: سرانجام در هفته گذشته، پس از گذشت هفته هایی با تخمین شرایط آب و هوایی نا مناسب، پیش بینی مساعد شدن آب و هوا قیمت گاز طبیعی را تا ۲.۹۲۵ دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا پایین کشید.

زغال سنگ: علیرغم افزایش قیمت کوتاه مدت زغال سنگ به علت افزایش مصرف انرژی چین، قیمت این کالای اساسی در هفته گذشته سقوط کرد و پیش بینی می شود تا آخر سال ادامه یابد.

بازار فلزات

مس: خبر هایی حاکی از کاهش ذخایر جهانی مس و افزایش میزان تقاضا ی چین سبب شد مس شاهد بیشترین مقدار قیمت در دو سال گذشته یعنی ۲.۸۵ دلار به ازای هر پوند باشد.

فلزات گران بها: با نگرانی سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره، قیمت طلا به ۱۲۵۲.۱۴ دلار به ازای هر اونس رسید.

دیگر فلزات: به پشتوانه ی تخمین کاهش دخایر آلومینیوم، قیمت این فلز به ۲۰۷۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

بازار کشاورزی

گندم: با گزارش کشاورزان از شرایط نا مساعد محصولات به دلیل نا مناسب بودن آب و هوا در فصل بهار و هم چنین خشکسالی، قیمت گندم افزایش یافت.

ذرت و سویا: شرایط بد آب و هوا روی سویا نیز بی تاثیر نبود و موجب افزایش قیمت آن تا ۱۰.۱۷ دلار به ازای هر پیمانه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها