بازار فولاد

آخرین وضعیت بازارهای جهانی سنگ آهن، قراضه، بیلت، مقاطع و ورق نشان می دهد که بازارهای فولاد در هفته گذشته روند مطلوبی را پشت سر گذاشته و با افزایش قیمت مواجه شدند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»در حالی که سنگ آهن وارداتی در چین هفته گذشته را در قیمت ۶۸ دلار آغاز کرد، مجددا به بالاتر از ۷۰ دلار رسید و ۷۰.۲ دلار هر تن خشک سی اف آر شد ولی نهایتا متوسط شاخص قیمت پلاتس برای سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد در چین آخر هفته کمی افت کرد و ۶۹.۵۵ دلار هر تن خشک سی اف آر شد. در کل بازار این محصول نسبتا در ثبات بود. در چین بازار فولاد رونق دارد و تقاضا خوب است و حاشیه سود کارخانه ها بالاست از این رو جو بازار سنگ آهن نیز مثبت است.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۰ درصد از ۴۶ دلار به حدود ۴۸ هر تن فوب رسید. سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران نیز با حدود ۲ دلار بهبود به ۴۴ دلار هر تن فوب رسید.

قراضه

هفته گذشته متوسط قیمت قراضه سنگین وارداتی در ترکیه بهبود هایی داشت و از حدود ۳۰۰ دلار هفته قبل به حدود ۳۲۳ دلار هر تن سی اف آر رسید. قراضه خرد شده تا ۳۲۹ دلار هم شنیده شد. با این که در ترکیه قیمت قراضه اخیرا رو به رشد بوده است اما هنوز واردات قراضه نسبت به بیلت به صرفه تر است.

متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ در بازار داخلی امریکا نیز ۲۷۰.۱۷ دلار هر لانگ تن ثبت شد که تغییر قیمتی نسبت به هفته گذشته نداشته است.

در خاور دور قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۲۵۹ دلار هر تن فوب بود و بازار فعالیت چندانی نداشت.

قراضه در شمال اروپا ۵ تا ۱۰ یورو رشد قیمت داشت و قیمت انواع قراضه بین ۲۴۰ تا ۲۵۵ یورو هر تن شنیده شد. قیمت قراضه صادراتی آلمان به ایتالیا نیز تا ۱۵ یورو هر تن بالا رفت و ۲۵۰ تا ۲۸۰ یورو هر تن سی پی تی ثبت شد.

بیلت

در پایان هفته گذشته بیلت در بازار چین ۵۱۱ دلار هر تن درب انبار شد که ۳ دلار رشد قیمت روزانه داشته است.

بیلت صادراتی سی آی اس از ۴۳۲ دلار هفته قبل به ۴۴۵ دلار هر تن فوب رسید. بیلت سی آی اس به ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار هر تن سی اف آر حوزه جی سی سی رسید که ۱۵ تا ۲۰ دلار نسبت به دو هفته قبل رشد داشت ولی خریداری ندارد.

در جنوب شرق آسیا نیز بازار بیلت فعال بود و بیلت روسیه ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. بیلت ایران نیز به ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا رسید. در مصر بیلت سی آی اس در ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار هر تن سی اف آر نهایی شده و قیمت های پیشنهادی به ۴۵۵ دلار هر تن سی اف آر رسیده اند.

در بازار داخلی ترکیه بیلت ۵ تا ۱۰ دلار هر تن بالا رفته ۴۶۰ دلار هر تن درب کارخانه شد. بیلت سی آی اس نیز ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار هر تن سی اف آر است که پیش از این تا ۴۴۵ دلار شنیده می شد.

مقاطع

هفته گذشته قیمت رایج بازار داخلی میلگرد ترکیه ۴۹۰ تا ۵۰۷ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد که تا ۱۲ دلار نسبت به هفته قبل بالا رفته است. در هفته گذشته تقاضا برای این محصول بالا بود ولی افزایش قیمت، خریدارها را محتاط کرد. میلگرد صادراتی ترکیه نیز با ۲ دلار رشد ۵۰۰ دلار هر تن فوب شد.

میلگرد در بازار داخلی چین ۲۵ تا ۳۲ دلار بالا رفت و ۵۶۳ تا ۵۸۲ دلار هر تن درب کارخانه با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده شد. میلگرد صادراتی چین ۱۰ تا ۳۰ دلار هر تن نسبت به هفته قبل بالا رفت و ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار هر تن فوب شد.

مقاطع صادراتی سی آی اس ۲۰ دلار هر تن نسبت به دو هفته قبل رشد قیمت داشت و قیمت میلگرد ۴۷۰ دلار هر تن فوب شد.

در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۵۸۴ دلار هر تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار شمال اروپا نیز میلگرد ۴۵۷ یورو هر تن درب کارخانه و بدون تغییر ماند.

ورق

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار هر تن فوب ثبت شد که تا ۱۵ دلار رشد هفتگی داشت. در ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار هر تن فوب نیز معاملاتی صورت گرفته است.

در بازار داخلی امریکا قیمت رایج ورق گرم ۶۸۳ دلار هر تن درب کارخانه بود. برخی از کارخانه ها قیمت را تا ۴۴ دلار بالا بردند. در شمال اروپا نیز ورق گرم در ۵۰۰ یورو هر تن درب کارخانه ثبات داشت.

ورق گرم صادراتی سی آی اس قدرت رقابت بیشتری پیدا کرد که به لطف رشد قیمت های چین در بازار صادرات بود. ورق گرم سی آی اس ۴۹۵ تا ۵۰۰ دلار هر تن فوب بود. برخی از کارخانه ها قیمت را تا ۵۱۵ دلار هر تن فوب بالا بردند.

منبع:ایفنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها