گندم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت:برای نخستین بار از ۱۱۰ هزار تن گندمی که توسط این شرکت از کشاورزان خریداری شده است، ۴۰ هزار تن گندم برای فروش در بورس کالای ایران ارائه شده است زیرا حذف دلالان پرشمار از بازار کشاورزی و عادلانه بودن قیمت‌ها از مهمترین مزیت های عرضه گندم به صورت قیمت تضمینی در بورس کالای ایران است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد ایزدی گفت:با مصوبه هیات دولت برای نخستین بار گندم استان های خراسان شمالی، زنجان، اردبیل و مرکزی به صورت نمونه و آزمایشی در قالب طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران عرضه می شود.

وی به مزیت های عرضه گندم به صورت قیمت تضمینی در بورس کالای ایران اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام موجب کاهش بار مالی دولت می شود چرا که با جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، دولت به آسانی می‌تواند نقدینگی خود را مدیریت کند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم در بورس کالای ایران ۹۰۰ تومان و قیمت تضمینی آن یک هزار و ۳۰۰ تومان است و با فروش هر کیلوگرم گندم در بورس کالای ایران به قیمت پایه، مابه التقاوت قیمت آن به صورت تضمینی از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ۲۱ تیر ماه ۴۰ هزار تن گندم استان زنجان به بورس کالا ارائه شد و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ تن از آن به فروش رفته است که احتمال افزایش عرضه گندم به بورس کالا وجود دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت:حذف دلالان پرشمار از بازار کشاورزی و عادلانه بودن قیمت‌ها در بورس کالا از مهمترین مزیت های عرضه گندم به صورت قیمت تضمینی در بورس کالای ایران به شمار می رود.

بر اساس پیش بینی های انجام شده تولید گندم امسال کشاورزان استان زنجان ۲۵۰ هزار تن خواهد بود که از این میزان ۲۱۰ هزار تن توسط این شرکت خریداری می شود.سالانه ۱۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز این استان است که شرکت غله ۲ برابر میزان مصرف استان گندم از کشاورزان خریداری می کند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها