بورس

در بورس کالا، تولیدکنندگانی که محصولات با کیفیت تری دارند، فروش بهتر و با حجم بیشتر خواهند داشت و می توانند با کاهش بهای تمام شده تولید، محصول خود را با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسانند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش غیرمتعارف قیمت جوجه یک روزه گوشتی در سال جاری همزمان با فرارسیدن روزهای گرم تابستان موجب شده این نهاده تولید همچنان با قیمت بالاتری نسبت به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار به واحدهای پرورش مرغ گوشتی در بازار عرضه شود و ظاهراً نقش عوامل واسطه ای در بازار در افزایش آن نقش داشته است.

در این رابطه به نظر می رسد مهم ترین راهکار برای حذف واسطه و دلالان، انجام معاملات از طریق بورس کالاست که در خصوص محصول مرغ و تخم مرغ بورس کالا می تواند با فراهم کردن امکانات لازم جهت عرضه جوجه یک روزه، به عنوان یکی از مهم ترین نهاده های تولید مرغ و تخم مرغ، در فضای رقابتی، بدون واسطه و همچنین شفاف، نقشی مهم را جهت حذف دلالان و تعادل قیمت ها ایفا کند.

اتفاقی که چند ماهی است در راستای تکمیل زنجیره ارزش مرغ و تخم مرغ در بورس کالا رقم خورده تا با پذیرش و عرضه جوجه های یک روزه تولیدی شرکت های فعال در این حوزه، بازار هر چه بیشتر به مکانیسم عرضه و تقاضای واقعی نزدیک تر شده و نوسانات کاذب در قیمت ها به حداقل برسد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت کوه مرغ شمال به عنوان یکی از عرضه کننده های جوجه یک روزه در بورس کالا پیرامون مزایای عرضه در این بازار به ایانا گفت: اولین مزیت این است که محصول با قیمت منطقی تری به دست مصرف کننده می رسد و جلوی نوسانات کاذب گرفته می شود.

حمید فضل الهی افزود: تعیین کیفیت محصول تولیدی هر برند با استانداردهای مدنظر بورس و مشخص شدن نوع و نژاد جوجه از دیگر مزیت های حضور در بورس کالا به شمار می آید. ضمن اینکه در بورس کالا خریدار حق انتخاب و آزادی عمل بیشتری دارد و می تواند براساس نیاز خود اقدام به خرید نژاد موردنظر جوجه کند. این امر موجب می شود فرآیند جوجه ریزی نیز بدون وقفه انجام شده و از اعمال سلیقه واسطه ها در تعیین قیمت، جلوگیری به عمل می آید.

این فعال صنعت جوجه و مرغ مادر گوشتی با تاکید بر اینکه عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا رقابت عرضه کنندگان را برای بالا بردن کیفیت محصول افزایش می دهد، گفت: عرضه در این بازار در خصوص برقراری تعادل در قیمت ها نیز بسیار موثر است و از این طریق تولیدکنندگانی که محصولات با کیفیت تری دارند، فروش بهتر و با حجم بیشتر خواهند داشت و می توانند با کاهش بهای تمام شده تولید، محصول خود را با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسانند.

فضل الهی در خاتمه همکاری بیشتر بانک ها جهت ارایه تسهیلات بهتر و با نرخ سود کمتر را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه معاملات در بورس به صورت نقدی صورت می گیرد، بهتر است بانک ها شرایط بهتری را برای ارایه تسهیلات به خریداران نیز در نظر بگیرند تا با توسعه این بازار محصولات با حجم بیشتر و قیمت کمتر به دست مصرف کننده واقعی برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها