• ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر: 11635
طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی اونس طلا طی هفته جاری.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» طی هفته گذشته بهای طلا در بازار داخلی و خارجی شاهد نوسانات دو طرفه بود و توانست در محدوده هفته های اخیر در حال نوسان باشد.در بهای طلای داخلی شاهد افزایش قیمت ها در اوایل هفته بودیم که در پایان هفته توانست با رویت مقاومت های پیش رو از افزایش بیشتر جلوگیری شود. و در حال حاضر در طلا داخلی قیمت در محدوده سقف ماه اخیر قرار دارد که انتظار کاهش قیمت وجود دارد.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

در اونس طلا در حال حاضر محدوده مقاومتی بین دامنه ۱۲۷۰ تا ۱۲۷۴ و محدوده حمایتی بین دامنه ۱۲۴۰ تا ۱۲۵۰ قرار دارد که دیده می شود در هفته جاری اونس طلا در این محدوده درحال نوسان باشد، و خروج از این محدوده می تواند قیمت های تازه ای را رقم زند.

سناریو افزایشی: تنها با شکست ۱۲۷۴ اونس طلا می تواند شاهد افزایش قیمت ها نسبت به هفته های اخیر باشد و اهداف این سناریو شامل ۱۲۸۱ ۱۲۹۰ ۱۲۹۵ است، و اما اونس طلا در محدوده ۱۲۸۱ با عدم شکست این سطح هم می تواند مورد برگشت قرار گیرد، پس بعد از شکست ۱۲۷۴ نیازمند شکست ۱۲۸۱ هم خواهد بود.

سناریو کاهشی: در هفته جاری احتمال کاهش قیمت به سمت ۱۲۵۰ الی ۱۲۴۰ وجود دارد و دیده می شود این کاهش تا زمانی فعال خواهد بود که اونس طلا در زیر ۱۲۷۱ قرار دارد.پس با عدم شکست ۱۲۷۱ اونس طلا شاهد کاهش قیمت به اهداف ۱۲۵۰ - ۱۲۴۰ در مرحله اول است. و برای کاهش بیشتر نیازمند شکست ۱۲۴۰ است که منجر به کاهش قیمت تا محدوده ۱۲۳۵ در هفته جاری می شود.

سناریو برگشتی: پس از تکمیل سناریو کاهشی و رسیدن قیمت به دامنه حمایتی ۱۲۵۰ الی ۱۲۴۰ اونس طلا می تواند مورد تقاضا قرار گیرد و با این تقاضا و عدم شکست ۱۲طی هفته گذشته بهای طلا در بازار داخلی و خارجی شاهد نوسانات دو طرفه بود و توانست در محدوده هفته های اخیر در حال نوسان باشد.در بهای طلای داخلی شاهد افزایش قیمت ها در اوایل هفته بودیم که در پایان هفته توانست با رویت مقاومت های پیش رو از افزایش بیشتر جلوگیری شود. و در حال حاضر در طلا داخلی قیمت در محدوده سقف ماه اخیر قرار دارد که انتظار کاهش قیمت وجود دارد.

۴۰ شاهد برگشت قیمت به دامنه ۱۲۵۵ - ۱۲۶۰ - ۱۲۶۶ - ۱۲۷۰ خواهیم بود.

سطوح مقاومتی فعلی ۱۲۶۶ - ۱۲۷۰ -  ۱۲۷۲ - ۱۲۷۴

سطوح حمایتی فعلی: ۱۲۵۷ - ۱۲۵۴ - ۱۲۵۰ - ۱۲۴۳ - ۱۲۳۵

تحلیل آبشده طلا نقدی

در نمودار این نماد قیمت در محدوده مقاومتی قرار گرفته است که با توجه به قرار گیری قیمت عدم شکست ۵۱۳۵۰۰ انتظار کاهش قیمت به سمت ۵۰۶۰۰۰ - ۵۰۳۰۰۰ و در نهایت ۵۰۰۰۰۰ وجود دارد که می تواند در هفته جاری تا دو دامنه اول کاهش پیدا کند.

و شکست نزولی ۵۰۳۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰ منجر به کاهش بیشتر قیمت به سمت ۴۹۵۰۰۰ و ۴۹۲۰۰۰ می شود که رویت این دامنه با سناریو برگشتی می تواند همراه باشد و عدم شکست ۴۹۰۰۰۰ برگشت قیمت به سمت ۵۰۰۰۰۰ - ۵۰۳۰۰۰ - ۵۰۶۰۰۰ را می تواند تجربه کند.

سطوح مقاومتی فعلی ۵۱۳۰۰۰ - ۵۱۶۵۰۰

سطوح حمایتی فعلی: ۵۰۸۰۰۰ - ۵۰۶۰۰۰ - ۵۰۳۰۰۰ - ۵۰۰۰۰۰ - ۴۹۵۰۰۰

تحلیل آبشده طلا شنبه ای

در نمودار این نماد هم مطالبق با آبشده نقدی است اما با تفاوت کمی در قیمت، اما در این نماد در حال حاضر قیمت در محدوده مقاومتی خود قراردارد.که عدم شکست مقاومت ۵۱۵۰۰۰ می تواند منجر به کاهش قیمت گردد که اهداف شامل ۵۰۹۰۰۰ - ۵۰۶۰۰۰ - ۵۰۳۰۰۰ و ۵۰۰۰۰۰ است که در هفته جاری اهداف نزولی تلقی می شود، و چنانچه قیمت بعد از تکمیل سناریو کاهشی به دامنه ۵۰۳۰۰۰ و ۵۰۰۰۰۰ قرار گیرد عدم شکست ۵۰۰۰۰۰ احتمال شکل گیری سناریو برگشتی به سمت اهداف ۵۰۶۰۰۰ الی ۵۰۹۰۰۰ در هفته جاری است.

سطوح مقاومتی فعلی ۵۱۳۰۰۰ - ۵۱۶۵۰۰

سطوح حمایتی فعلی: ۵۰۹۰۰۰ - ۵۰۶۰۰۰ - ۵۰۳۰۰۰ - ۵۰۰۰۰۰ - ۴۹۵۰۰۰

تحلیل سکه نقدی

در نمودار سکه نقدی شاهد افزایش قیمت تا مرز قیمتی ۱۲۲۵۰۰۰ بودیم که طبق تحلیل هفته اخیر عدم شکست این سطح منجر به برگشت می شد که در هفته گذشته با عدم شکست آن منجر به کاهش ۷ هزارتومانی شد که در حال حاضر در همان محدوده ۱۲۱۷۰۰۰ در حال نوسان است.

سناریو کاهشی با عدم شکست ۱۲۲۵۰۰۰ همچنان فعال است و رویت مجدد دامنه ۱۲۲۰۰۰۰ با عدم شکست آن منجر به کاهش قیمت به سمت ۱۲۱۷۰۰۰ - ۱۲۱۵۰۰۰ - ۱۲۱۳۰۰۰ و ۱۲۱۰۰۰۰ وجود دارد. و عدم شکست ۱۲۱۰۰۰۰ احتمال شکل گیری سناریو افزایشی به سمت اهداف ۱۲۱۵۰۰۰ - ۱۲۱۷۰۰۰ - ۱۲۲۱۰۰۰ در هفته جاری وجود دارد.

و دیده می شود در هفته جاری سکه نقدی در دامنه ۱۲۲۵۰۰۰ الی ۱۲۱۰۰۰۰ در حال نوسان باشد.

سطوح مقاومتی فعلی ۱۲۲۱۰۰۰ - ۱۲۲۵۰۰۰ - ۱۲۳۱۰۰۰

سطوح حمایتی فعلی: ۱۲۱۵۰۰۰ - ۱۲۱۳۰۰۰ - ۱۲۱۰۰۰۰ - ۱۲۰۸۰۰۰

منبع:طلاچارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها