طلا

تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که تنش ژئوپلیتیک در روابط آمریکا و کره شمالی مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا برای شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری آماده شده است و هر گونه تشدید تنش در روابط آمریکا و کره شمالی می تواند زمینه لازم برای افزایش چشمگیر قیمت طلا را فراهم کند.

بر اساس این گزارش ادوارد میر تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه اف سی استون تاکید کرد: به نظر من همه چیز در شرایط کنونی به اوضاع ژئوپلیتیک بستگی خواهد داشت. آمارهای اقتصادی در شرایط فعلی تاثیر چندانی نمی تواند بر نوسانات در بازارهای بین المللی داشته باشد. اوضاع در بازارهای جهانی بیشتر بستگی به تحولات شبه جزیره کره دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر اوضاع کره شمالی آرام شود، قیمت طلا نیز با کاهش روبرو خواهد شد. ولی اگر کره شمالی اقدام به شلیک موشک دیگری کند، قیمت طلا به شدت افزایش خواهد یافت.

جوناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه میتسوبیشی نیز گفت: به نظر من آمارهای اقتصادی مهمی طی روزهای آینده منتشر نخواهد شد و این تنش های سیاسی خواهد بود که عامل اصلی تعیین قیمت طلا در روزهای آتی است.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال نیز اظهار داشت: طلا در شرایط فعلی تحت تاثیر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری قرار دارد و موانع طبیعی را فراموش کرده است.

جفری نیکولس مدیر موسسه آمریکن متالز نیز تاکید کرد: در بلندمدت قیمت طلا کاملا صعودی خواهد بود ولی در کوتاه مدت قیمت طلا بستگی زیادی به تنش در روابط آمریکا و کره شمالی خواهد داشت.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت و تنش بین آمریکا و کره شمالی بیشتر از این تشدید نخواهد شد. برخی منابع سیاسی نیز اعلام کردند که سوئد قصد دارد بین آمریکا و کره شمالی میانجیگری کند. سوئد نخستین کشوری است که در سال ۱۹۷۴ میلادی با کره شمالی روابط سیاسی برقرار کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران ارشد اقتصادی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین سطح حمایتی ۱۲۵۰ دلاری و سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری در نوسان خواهد بود.

برخی پیش بینی ها نیز نشان می دهد که قیمت طلا در سه ماه جاری به طور میانگین به ۱۲۶۸ دلار خواهد رسید.

 منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها