با کاهش بهای اونس طلا در معاملات روز دوشنبه، قیمت سکه آتی و نقدی نیز دیروز با افت روبه رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز همه سررسیدهای فعال بازار آتی تحت تاثیر قیمت طلای جهانی قرار گرفت و کار خود را با روند کاهشی قیمت ها به پایان رساندند. به طوریکه سکه آبان ماه با افت ۰/۱۲ درصدی با نرخ ۹۱۵ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت ۹۱۶ هزار تومان به فروش رسید که کاهش ۰/۲ درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۲۳ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۲ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ ۹۳۱ هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته کاهش ۰/۰۹ درصدی را به ثبت رساند.

گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و ۳۳۴ قرارداد به ارزش بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال رسید.

از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی نیز تقریبا تغییری را شاهد نبود، به طوری تنها هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۵۰۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه قیمت ۹۱۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی بودن هیچ تغییری نسبت به آخرین معامله با قیمت ۴۶۶ هزار تومان فروش رسید. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت ۲۵۶ و سکه یک گرمی هم با نرخ ۱۷۱ هزار تومان در این روز معامله شدند.

به گفته برخی از کارشناسان بازار سکه نوسانات بهای فلز گرانبها تا روز چهارشنبه محدود خواهد بود بر همین اساس به نظر می رسد در صورت ثبات نرخ ارز قیمت سکه در بازار داخلی نیز ثابت بماند.

از سویی تحلیل گران بازارهای جهانی بر این باورند که ادامه گمانه زنی ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا چین و سایر اقتصادهای بزرگ جهان، تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها