طلا و نفت

به دنبال کاهش فعالیت های پالایشگاهی چین، بهای نفت امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. پیش بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا و افزایش تقاضای نفت در سال جاری میلادی هم بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  بر این اساس، بهای نفت خام برنت با ۱۶ سنت کاهش (معادل ۰.۳ درصد) به ۵۱ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) نیز با ۸ سنت کاهش (معادل ۰.۲ درصد)، ۴۸ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

داده های «اداره ملی آمار چین» که امروز منتشر شد، نشان داد که پالایشگاه های چین در ماه ژوئیه سال جاری میلادی با تولید ۱۰.۷۱ میلیون بشکه نفت در روز، ۰.۴ درصد نفت خام بیشتری در مقایسه با سال قبل در همین بازه زمانی تولید کرده اند. با این حال، این کمترین میزان تولید روزانه از سپتامبر سال ۲۰۱۶ محسوب می شود.

آژانس بین المللی انرژی روز جمعه اعلام کرد انتظار می رود تقاضای نفت در سال ۲۰۱۷ با ۱.۵ میلیون بشکه افزایش در روز همراه باشد. این درحالیست که پیشتر این رقم ۱.۴ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده بود.

پیش بینی ها همچنین حاکی از افزایش تولید نفت شیل آمریکا تا بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز تا ماه دسامبر است. شرکت های انرژی آمریکایی هم برای دومین بار در سه هفته گذشته، به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده اند؛ اما سرعت این فعالیت های حفاری با کاهش همراه بوده است.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن، بهای طلا که پیشتر به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسیده بود، امروز با کاهش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۲۹۲.۳ دلار رسید.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها