روحانی

رییس جمهور گفت:طبق سیاست های دولت دوازدهم، تامین مالی بنگاه های بزرگ از نظام بانکی به بازار سرمایه منتقل می شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» دکتر حسن روحانی که برای دفاع از کابینه پیشنهادی در حال سخنرانی در مجلس است با تشریح برنامه‌ها برای دولت دوازدهم، بخشی از راهبردهای اقتصادی دولت را ترسیم کرد.

به گفته سکان دار دولت دوازدهم اصلاح نظام بانکی از جمله مواردی است که باید به فوریت در دستور کار قرار گیرد  بنابراین، دولت برای این بخش برنامه های گسترده ای پیش بینی کرده که شامل اصلاح ترازنامه بانک ها، افزایش سرمایه نظام بانکی، اصلاح نرخ سود بانکی و تامین مالی بنگاه های بزرگ از طریق بازار سرمایه به جای نظام بانکی است.

رییس جمهورعنوان کرد: ضعف در نظارت بانکی، گسترش موسسات غیرمجاز، سیاستگذاری نادرست پولی، تامین مالی دولت از طریق نظام بانکی، رونق کاذب در بخش مسکن و بنگاهداری بی ضابطه از سوی شبکه بانکی در دهه گذشته، سبب شده تا امروز نظام بانکی با مشکلات اساسی مواجه باشد. تجمیع این مشکلات در نرخ های سود بالا و کاهش توان تسهیلات دهی بانک ها بروز کرده، پس نگاه دولت و حاکمیت به نظام بانکی به محل تامین منابع برای اجرای دولت و حاکمیت باید تغییر کند.

روحانی ادامه داد: برنامه دولت این است که بودجه را اصلاح کند ولی باید سیاستگذاری در مجلس و سایر نهادهای حاکمیتی به گونه ای باشد که بار تامین مالی کسری بودجه دولت، شهرداری ها و سایر نهادها بر عهده بانک ها نباشد.

رییس جمهور تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی با جدیت هر چه تمام تر ادامه خواهد داشت  و از طریق ایجاد نظام رتبه بندی برای بانک ها و موسسات مالی، برنامه اصلاح ساختار بانک ها به اجرا درخواهد آمد. در این رابطه افزایش سرمایه بانک ها نیز در دستور کار است.

​منبع:سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها