طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست جولای فدرال رزرو و روشن شدن روند افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده هستند، قیمت طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۷۳ دلار رسیده استقیمت طلا در مبادلات دو روز گذشته با کاهش همراه بوده است.

ارزش دلار در آغاز مبادلات امروز با افت نسبی روبرو شد ولی توانست بخش زیادی از افزایش ارزش خود در روز سه شنبه با حفظ کند. ارزش دلار روز گذشته پس از انتشار آمارهای امیدوارکننده خرده فروشی در آمریکا طی ماه جولای با افزایش مواجه شده بود.

افزایش خرده فروشی در آمریکا نشان می دهد که وضعیت اقتصادی این کشور طی سه ماه سوم امسال همچنان امیدوار کننده است.

رهبر کره شمالی تصمیم گیری درباره حمله موشکی به جزیره گوام و تاسیسات نظامی آمریکا را به اقدامات آتی آمریکا موکول کرده است. آمریکا نیز بار دیگر اعلام کرده است که هرگونه مذاکره با پیونگ یانگ به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بستگی خواهد داشت.

به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست جولای فدرال رزرو تا حد زیادی وضعیت افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را روشن خواهد کرد. پیش از این کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باور بودند که فدرال رزرو تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

فدرال رزرو آتلانتا نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه سوم امسال به بیش از ۳.۷ درصد خواهد رسید.

میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه جولای به بالاترین سطح در ۷ ماه اخیر رسیده است. این مساله نشانگر افزایش هزینه های مصرفی در اقتصاد این کشور بوده است. هزینه های مصرفی دو سوم تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می دهد.

به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و آسیا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. افزایش نسبی تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای تغییر قیمت طلا خواهد بود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها