• ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 1190

دبیر انجمن صنعت سیمان در چند وقت اخیر خبر از عرضه سیمان در بورس کالا از خرداد ماه سال جاری را داده بود این در حالی است که معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از هم اکنون آمادگی این شرکت را برای معاملات این محصول در بورس کالا اعلام کرد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: شرکت بورس کالا در سال گذشته، جلسات متعددی را با حضور سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، سازمان بازرسی، انجمن صنعت سیمان و هچنین نمایندگانی از وزارت صنعت و معدن در خصوص ارزیابی و راهکارهای عرضه سیمان در بورس کالا را داشته است.

علی پناهی در خصوص انتظارات شرکت های تولیدکننده سیمان به منظور عرضه محصول فوق در بورس کالا گفت: شرکت های تولیدکننده سیمان، خواستار ایجاد فضایی در جهت آموزش قوانین بورس کالا به عاملین فروش محصول خود می باشند و بورس کالا نیز آمادگی خود را در ارایه آموزش به عاملین فروش محصول شرکت های تولیدکننده سیمان را اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بورس کالا، افراد حقیقی نیز می توانند اقدام به خرید سیمان نمایند، افزود: در حال حاضر، شرکت های تولیدکننده سیمان خواستار عرضه محصول فوق در رینگ صادراتی بورس کالا می باشند که این امر می تواند با استقبال کشورهایی از جمله افغانستان، آذربایجان و علی الخصوص عراق مواجه گردد و در نهایت شرایط مطلوبی را برای شرکت های تولیدی به ارمغان آورد.

پناهی از اعتراض شرکت های تولیدکننده سیمان از بالا بودن ضمانت عرضه برای تضمین معاملات محصولات فوق در بورس کالا خبر داد و افزود: اکنون شرکت بورس کالا با صندوق تضامین تعاونی ها تفاهم نامه ای را امضاء کرده است که براساس آن شرکت هایی که از طریق تعاون اقدام به عرضه سیمان در بورس کالا را می نمایند از سوی صندوق تعاونی ها تضمین شده خواهند بود.

سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا، خواستار ایجاد هماهنگی بیشتر میان انجمن صنعت سیمان و وزارت صنعت و معدن شد و افزود: با توجه به خواسته های شرکت های تولیدکننده سیمان، انتظار می رود که در 6 ماهه اول سال جاری اجرای صادرات محصول سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا در دستورکار قرار گیرد.

وی از متمایز بودن عرضه سیمان در بورس کالا نسبت به محصولات پتروشیمی خبر دارد و یادآور شد: صنعت سیمان از بازار متعادلی برخوردار می باشد و قیمت گذاری آن نیز از طریق عرضه و تقاضا مشخص می گردد و نمی توان در نحوه قیمت گذاری آن دخیل بود.

پناهی در پایان به استقبال تمامی شرکت های تولیدکننده سیمان از عرضه محصول فوق در بورس کالا اشاره کرد و افزود: شرکت های سیمانی که در نقاط مرزی کشور قرار گرفته اند از موقعیت بهتری در بازار رقابت صادرات بهره مند خواهند برد و دیگر شرکت ها نیز می توانند در حوزه داخلی در ایجاد رونق به رقابت پردازند.

FacebookTwitterGoogle+

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها