سکه و ارز

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۴۳ هزار و ۷۶۹ قرارداد و ارزش آن نیز به ۶ هزار و ۱۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،حجم و ارزش معاملات آتی سکه طلا در هفته ماقبل به ترتیب ۳۰ هزار و ۹۲۳ و۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال بود. این در حالی است که در بازار طلا و در روز پنج شنبه سکه به لطف بالا رفتن بهای اونس، افزایش قیمت را تجربه کرد.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۳۷ هزار و ۶۸۸ قرارداد  به ارزش ۵ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه نیز سررسید اسفند ماه سال جاری با ۴ هزار و ۵۴۲ قرارداد به ارزش ۶۱۱ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری ایستاد؛ به طوری که این سررسید با ۸۳۲ قرارداد به ارزش ۱۰۲ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۳۶۵ قرارداد به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه با ۳۴۲ قرارداد به ارزش ۴۴ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد که در مجموع  ۶هزار و ۳۴۰ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، افزایش ۰.۰۹درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۸ هزار تومان، رشد ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۴۱ درصدی را تجربه کرد.  سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۴۳ هزار تومان معامله و با افزایش ۰.۳۸درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۳۸۲ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۴۶درصدی رو به رو شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها