تکنیکال طلا

بازار داخلی و خارجی طلا از ابتدای هفته گذشته در مسیر کاهشی قیمت شروع به حرکت کرد اما در انتهای هفته قیمت ها مسیر برگشتی خود را کلید زد به طوریکه در پایان هفته در دامنه های قیمتی هفته پیش از آن قیمت خورد.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در ابتدای شروع معاملات بازار جهانی، اونس طلا کاهش پیدا کرد و انتظار می رفت این کاهش تا دامنه ۱۲۵۷ دلار ادامه داشته باشد، اما با توجه به تقاضای شدیدی که در اونس طلا وجود داشت قیمت از دامنه ۱۲۶۷ دلار مورد برگشت قرار گرفت و در پایان هفته توانست سطح ۱۳۰۰ دلاری را لمس نماید که با رویت این محدوده ، بهای این فلز بالاترین سطح قیمتی یک سال اخیر خود را شکست و سپس در دامنه ۱۲۸۵ به نوسان خود ادامه داد.

سناریوهای اونس طلا در هفته جاری

سناریوی کاهشی: درحال حاضر اونس طلا در بالای مقاومت ۱۲۹۶ به تثبیت نرسیده است و دیده می شود که در صورت عدم شکست مقاومت شکل گرفته در سطح قیمتی ۱۳۰۰ یا حداکثر ۱۳۰۸ دلار می توان باز هم شاهد کاهش قیمت تا دامنه ۱۲۸۰ - ۱۲۷۶ الی ۱۲۷۰ باشیم. با شکست دامنه ۱۲۷۰ الی ۱۲۶۷ دلار احتمال کاهش بیشتر قیمت به سمت دامنه حمایتی ۱۲۵۷ الی ۱۲۵۰ دلاری در هر اونس وجود دارد.

سناریو حمایتی: پس از تکمیل سناریو کاهشی و رویت دامنه ۱۲۷۶ الی ۱۲۷۰ احتمال تشکیل تقاضا در دامنه حمایتی با عدم شکست ۱۲۶۷ به ترتیب به اهداف ۱۲۸۰، ۱۲۸۵، ۱۲۹۲ ، ۱۲۹۵ و ۱۳۰۰ وجود دارد.

سناریو افزایشی: با توجه به حمایت های تایم پایین دامنه قیمتی ۱۲۸۰ الی ۱۲۹۰ دلار می تواند تقاضا ایجاد نماید و با تاییدیه شکست محدوده  ۱۳۰۰ دلار سناریو افزایشی به هدف ۱۳۰۸ دلار وجود دارد و باید در نظر داشت که مقاومت ۱۳۰۸ دلاری بسیار مستحکم است و با شکست این سطح می توان انتظار رشد بیشتر به اهداف ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰ دلار را داشت.

تحلیل آب شده طلای نقدی در هفته جاری

در نمودار هفتگی این نماد در هفته گذشته شاهد سطوح مستحکمی بودیم که با توجه به مقاومت ۵۲۰۰۰۰ تومان سناریوی برگشتی به اهداف خود رسید و پس از رویت دامنه حمایتی، طبق سناریوی حمایتی با عدم شکست قیمت ۵۰۷۰۰۰  تومان توانست به اهداف خود تا مرز مقاومتی ۵۲۰۰۰۰ افزایش پیدا کند.

در حال حاضر مقاومت هفتگی بین ۵۱۸۰۰۰ الی ۵۲۰۰۰۰ تومان است که عدم شکست آن احتمال شکل گیری سناریو کاهشی به سمت دامنه حمایتی با اهداف ۵۱۵۰۰۰ - ۵۱۳۰۰۰ - ۵۱۰۰۰۰ و ۵۰۷۰۰۰ را دارد.

همچنین دیده می شود طلای آبشده باز هم می تواند در دامنه ۵۰۹۰۰۰ الی ۵۰۷۰۰۰ تقاضا ایجاد کند که در صورت عدم شکست این دامنه حمایتی شاهد برگشت قیمت و نوسان در بین دامنه ۵۱۰۰۰۰ الی ۵۱۶۰۰۰ خواهیم بود.

سناریوی افزایشی هم با شکست مقاومت در دامنه ۵۲۰۰۰۰ شکل می گیرد که اهداف بالاتری خواهد داشت.

تحلیل آبشده طلای شنبه ای در هفته جاری

نمودار این نماد همانند آبشده طلا نقدی است اما با نوسانات شدیدتری، و در هفته گذشته هم این نماد با عدم شکست سطح قیمتی ۵۲۰۰۰۰ منجر به کاهش تا دامنه ۵۱۳۰۰۰ شد که با توجه به تقاضای شدید آن در دامنه مورد نظر کاهش خود را اعمال نکرده و با رویت این دامنه به محدوده ۵۲۰۰۰۰ افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر عدم شکست مقاومت ۵۲۰۰۰۰ الی ۵۲۱۰۰۰ می تواند احتمال برگشت به دامنه های ۵۱۶۰۰۰ - ۵۱۳۰۰۰ و در صورت شکست این محدوده، اهداف ۵۱۰۰۰۰ - ۵۰۹۰۰۰ را می توان در نظر گرفت.

در صورت رویت دامنه ۵۱۰۰۰۰ الی ۵۰۹۰۰۰ احتمال برگشت قیمت با عدم شکست این سطح به اهداف ۵۱۳۰۰۰  - ۵۱۶۰۰۰ - ۵۱۸۰۰۰ الی ۵۲۰۰۰۰ وجود دارد.

منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها