پتروشیمی

در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری ۴۲ هزار و ۸۰ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه ها ۵۵ هزار و ۶۵۴ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۳۲ هزار و ۲۴۷ تن بود.

به این ترتیب معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران در هفته گذشته با آرامش روبه رو بود و در کل بیش از ۷۵ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد. همچنین ۲۶ گرید از ۸۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در همین حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله با ۲هزار و ۲۷۷  تن کاهش بود، همچنین گروه پلی اتیلن سبک فیلم نیز کاهش ۱۶۵۷ تنی و گرید پلی پروپیلن شیمیایی نیز با کاهش ۱۰۲۹ تنی روبه رو شدند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین تزریقی با ۲هزار و ۱۸۷  تن بود، بعد از این گروه  پلی اتیلن سنگین فیلم با ۴۱۸  تن قرار داشت.

با این حال بیشترین تقاضا در هفته ای که گذشت به گروه PET گرید بطری با ۵۵ هزار و ۶۲۷ تن تقاضا تعلق داشت. به گفته کارشناسان بازار، انجام عرضه ها در یک روز تقاضا برای این گروه را نزدیک به ۴۰ هزار تن کاهش داد.

در همین حال در رتبه بعدی بیشترین تقاضا  گروه پلی پروپیلن شیمیایی و با ۲۱ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا قرار داشت. به گفته کارشناسان بازار افزایش عرضه در گروه پلی پروپیلن های شیمیایی می تواند بازار را به سمت تعادل هدایت کند.

با این حال پلی اتیلن ترفتالات بطری و پلی پروپیلن های شیمیایی جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت، بودند. این محصولات با رقابت از سوی کارگزاران خریداری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها