معاملات تالار پتروشیمی بورس کالای ایران امروز در بیشتر محصولات با روندی آرام و تقاضایی متعادل دنبال شد.

علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی درباره معاملات امروز تالار پتروشیمی به «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گفت: امروز معاملات مانند هفته قبل شرایط آرامی داشت.

البته در این روز محصولات آف گرید عرضه شده از سوی معامله گران با استقبال روبه رو شدند، پلی پروپیلن ها هم روز خوبی را داشتند و حجم بالای فروش را تجربه کردند؛ با این حال در کل معاملات محصولات پتروشیمی با تقاضای متعادل روبه رو بود.

به گفته حیدری، دلیل توجه به پلی پروپیلن ها همچنان عرضه های محدود آن در تالارفرآورده های نفتی و پتروشیمی است.

به این ترتیب امروز پلی پروپیلن های نساجی مارون، نویدزرشیمی و شازند تقاضایی بالاتر از عرضه داشته و با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

این در حالی است که عرضه های پلی اتیلن سنگین EX۳ و گریدهای PE۱۰۰  با توجه به افزایش عرضه ها، با کاهش تقاضا روبه رو بودند.

به این ترتیب در این روز پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ شازن، پلی اتیلن سنگین فیلم ۵۱۱۰آریاساسول، ایکس تری شازند، پلی پروپیلن نساجی ۲۵۰ پلی نار، پلی اتیلن سنگین فیلم EX۵ پلیمرکرمانشاه، پلی پروپیلن شیمیایی ZH۵۰۰M  نویدزرشیمی و پلی اتیلن سنگین بادی BL۳  مارون جزء محصولاتی بودند که مورد استقبال خریداران واقع نشده و وارد سیستم مچینگ شدند.

به گفته علی حیدری، شرایط بازار پتروشیمی آرام است و اکثر محصولات پتروشیمی با تقاضایی متعادل روبه رو هستند و به این ترتیب پیش بینی نمی شود که تغییرات محسوسی در این بازار طی روزهای آینده رخ دهد، کما اینکه در بازارهای جهانی نیز تغییرات زیادی را شاهد نبودیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها