نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۶ سنت، معادل نیم درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که مازاد عرضه ناشی از افزایش تولید نفت لیبی از یک طرف و نگرانی ها از کاهش سرمایه گذاری های آینده در صنعت نفت از سوی دیگر بر بازار سایه افکنده، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۶ سنت، معادل نیم درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۶۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۲۰ سنت، معادل ۰.۴ درصد افت داشت و به رقم ۴۷ دلار و ۶۳ سنت رسید.

موسسه برنستین ریسرچ هشدار داد که قیمت های پایین نفت و مازاد عرضه منجر به کاهش سرمایه گذاری در صنعت نفت شده است.

از سوی دیگر، میدان نفتی الشراره لیبی که بزرگترین میدان نفتی این کشور به شمار می رود، به تدریج در حال از سر گیری تولید خود است. میدان الشراره اخیرا تولید خود را به ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسانده بود، اما در اوایل ماه جاری میلادی به دلیل تعطیلی یک خط لوله فعالیتش متوقف شده بود. تولید این میدان برای تولید نفت لیبی حیاتی است. تولید نفت لیبی در اواخر ماه ژوئن به بالای یک میلیون بشکه در روز رسید که حدود ۴ برابر تابستان گذشته بود.

افزایش تولید لیبی به دردسری جدی برای اوپک تبدیل شده که به همراه متحدانش از جمله روسیه متعهد شده برای مهار مازاد عرضه تولید خود را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.اما اوپک تاکنون نتوانسته به تعهدات خود عمل کند که بخشی از آن ناشی از افزایش تولید لیبی بوده است. اوپک از توافق کاهش تولید معاف است.

لوکمن اوتونوگا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «احساس حاکم بر بازار به دلیل نگرانی ها از مازاد عرضه و تهدید احتمالی از هم پاشیدن توافق کاهش تولید همچنان کاهشی است

نشست بعدی اوپک و غیر اوپکی ها برای تصمیم گیری در مورد توافق کاهش تولید برای ۲۲ سپتامبر پیشنهاد شده است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها