سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۵ هزار و ۱۳ قرارداد و ارزش آن نیز به ۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این در حالی است که قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح از اوایل ژوئن رسید که علت اصلی این مساله کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است. قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر به بیش از ۱۲۹۲ دلار رسیده است. قیمت طلا برای لحظاتی در مبادلات روز جمعه به بیش از ۱۲۹۷ دلار رسیده بود.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۱ هزار و ۷۱۹ قرارداد را به ارزش ۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اسفند ماه سال جاری با ۲ هزار و ۴۲ قرارداد به ارزش ۲ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با ۵۵۱ قرارداد به ارزش ۶۷۶ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید آبان ماه نیز با ۴۲۰ قرارداد به ارزش ۵۳۰ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه ۲۸۱ قرارداد به ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۲هزار و ۵۹۶ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، ۳ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا مثبت و ۲ سررسید نیز با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۷ هزار تومان، افزایش ۰.۱درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۱ هزار تومان افت ۰.۰۲ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد.  سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۳۹ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۱۳درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۹ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰.۱۶درصدی رو به رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها