براساس گزارش رویترز، در سال جاری میلادی تقاضای فولاد چین رو به کاهش می رود و این امر مازاد عرضه این محصول در سطح جهان را تقویت می کند؛ این موضوع بیانگر مشکلات توسعه ای پیش روی بزرگترین مصرف کننده و تولید کننده مواد ساختمانی در دنیاست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، موجودی کالا در انبارهای چین با رشدی یک درصدی همراه بوده است که پیش از این شرکت آرسلورمیتال، غول فولادی دنیا پیش بینی رقمی بین نیم تا یک درصد را داشته است.

بر مبنای ارزش دلاری، آرسلورمیتال در مقایسه با فروش ۴۶ درصدی محصولاتش به اروپا از جمله ترکیه و روسیه، فقط حدود یک درصد از فولاد خود را به چین به فروش می رساند. در این بین در حالی که انتظار می رود مصرف کل فولاد دنیا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن و تولید کل یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تن باشد، پیش بینی ها حاکی از آن است حجم صادرات چینی ها به عرضه فولاد در بازار جهانی می افزاید.

همچنین براساس آمار، مصرف سال جاری چینی ها حدود ۷۳۰ میلیون تن بوده که این رقم در پیش بینی انجام شده ۸۴۰ میلیون تن پیش بینی شده است.

به گفته «آدیتیا میتال»، مدیراجرایی آرسلورمیتال در یک کنفرانس مطبوعاتی: " در سال ۲۰۱۴، صادرات چینی ها به طور میانگین حدود ۹۰ میلیون تن بود درحالی که ما انتظار داشتیم آنها به طور متوسط ۱۰۰ میلیون تن صادرات فولاد داشته باشند. "

مقامات چینی در تلاش به منظور رسیدن به رشد ۷ درصدی، نرخ های بهره بانکی را قطع کرده و از محرک های مالی جهت افزایش فعالیت های اقتصادی استفاده کرده اند.

گفتنی است انجمن فولاد چین به تازگی اعلام کرد، ۴۳ درصد از اعضایش در نیمه اول سال جاری زیان مالی دیده اند چراکه قیمت های فولاد چینی در پایین ترین نرخ خود طی ۲۰ سال اخیر هستند. در همین زمینه یک شاخص قیمتی ترکیبی متشکل از ۸ محصول فولادی تهیه شده توسط انجمن فولاد و آهن چین نشان داد که قیمت ها در حال حاضر ۳۵ درصد پایین تر از ۲۱ سال پیش هستند.

آدیتیا میتال ادامه داد: "صنعت فولاد چین اکنون در حال محدودتر شدن می باشد که این امر می تواند به معنای کاهش تولید باشد. "

میتال با هشدار به اینکه آرسولورمیتال با هر گونه تلاش تولید کنندگان چینی جهت جلوگیری از عرضه فولادی یارانه ای اروپا زیر قیمت بازار (دامپینگ) مقابله خواهد کرد، گفت:" این موضوع برای صنعت فولاد جهانی خبر خوبی است. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها