بازار فولاد

آخرین وضعیت بازارهای جهانی سنگ آهن، قراضه، بیلت، مقاطع و ورق منتشر شد.

به گزارشپایگاه خبری بورس کالای ایران»سنگ آهن وارداتی در چین هفته گذشته مجددا نزولی شد و از ۷۸.۵ دلار اواخر هفته قبل به حدود ۷۶ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید. افت قیمت میلگرد و بیلت در بازار داخلی چین و در نتیجه نوسان بازار فولاد ، بازار سنگ آهن را نیز نگران کرد و خرید ها کم شد در نتیجه افت قیمت در این محصول مشاهده شد. برخی منتظر تصحیح قیمت هایی در بازار فولاد چین هستند چون ظاهرا قیمت ها به اوج رسیده است از این رو معتقدند سنگ آهن هم نزولی خواهد بود.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۰ درصد در راستای بازار واردات چین کاهش داشت و از ۵۶.۵ دلار به ۵۴ دلار هر تن فوب رسید. سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران نیز حدود ۵۰.۵ دلار هر تن فوب ثبت شد.

قراضه

هفته گذشته قیمت قراضه در بازار واردات ترکیه در ثبات بود و تغییری در آن مشاهده نشد. قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ وارداتی  ۳۵۵ تا ۳۵۷.۵ دلار هر تن سی اف آر بود که تغییر قیمتی نداشت و هیچ معامله ای هم صورت نگرفت. در واقع علت رکود نزدیکی اعیاد مذهبی در ترکیه بود.

قراضه خرد شده در بازار داخلی آمریکا ۳۰۵ تا ۳۲۰ دلار هر لانگ تن بود این در حالی است که اثرات طوفان هاروی بر بازار قراضه امریکا به زودی نمایان می شود.

در خاور دور قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن باز هم بالا رفته  ۳۰۹ تا ۳۱۱ دلار هر تن فوب شد. قراضه آ۳ روسیه در ۳۳۷ دلار هر تن سی اف آر کره جنوبی معامله شده که ۳۲ دلار نسبت به معامله قبلی در اوایل آگوست بالا رفته است. قیمت قراضه سنگین کلاس یک امریکا ۳۵۰ دلار هر تن سی اف آر کره بود.

بیلت:

هفته گذشته قیمت بیلت در بازار داخلی چین پس از نوساناتی نهایتا ۵  دلار هر تن افت داشت و حدود ۵۵۸ دلار شد. بیلت صادراتی چین نیز ۲ دلار افت داشته ۵۲۸ دلار هر تن فوب شد.

در هفته ای که گذشت  بازار صادرات بیلت سی آی اس به دلیل تعطیلات ملی در اوکراین و همچنین نزدیکی اعیاد مذهبی برخی از کشورهای مشتری در سکوت بود.

بیلت صادراتی ۵۰۳ تا ۵۰۵ دلار هر تن فوب بود و برخی تا ۵۲۰ دلار هم پیشنهاد می دادند ولی معامله ای در این قیمت نشد. بیلت سی آی اس در ترکیه ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار هر تن سی اف آر بود و قیمت درخواستی به ۵۱۰ دلار نیز کاهش داشته است.  روند بازار قراضه قیمت آتی بیلت را نیز روشن خواهد کرد.

بیلت صادراتی ترکیه نیز ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار تن فوب بود که نسبت به هفته قبل تغییری نداشت.

مقاطع:

در هفته گذشته میلگرد در بازار فیوچرز چین ۷.۵ دلار افت داشت و ۵۸۲.۱۰ دلار هر تن شد. در بازار نقدی آخرین قیمت ثبت شده ۶۰۳ تا ۶۱۳ دلار هر تن درب کارخانه بود.

قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه ۵۵۲ تا ۵۶۴ دلار هر تن درب کارخانه بود و قیمت پیشنهادی صادراتی ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار هر تن فوب. در کل بازار به دلیل نزدیکی اعیاد مذهبی در سکوت بود.

میلگرد صادراتی سی آی اس ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار هر تن فوب بود در حالی که هفته قبل ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار بود.

در بازار داخلی امریکا میلگرد ۵۹۵ دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. البته افزایش هزینه تولید برخی از کارخانه ها را واداشت تا قیمت را تا ۲۸ دلار بالا ببرند. قیمت میلگرد در بازار داخلی شمال اروپا ۲۵ یورو هر تن بالا رفت و ۵۱۵ تا ۵۲۵ یورو هر تن درب کارخانه بدون ۱۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده شد.

ورق:

آخرین قیمت ورق گرم صادراتی سی آی اس در هفته گذشته ۵۴۵ تا ۵۶۵ دلار هر تن فوب ثبت شد در حالی که پیشنهاد قبلی ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار بود. فعالیت بازار به دلیل تعطیلات تابستانی و همچنین اعیاد مذهبی در برخی کشورهای مشتری کم بود.

در جنوب شرق آسیا  قیمت پیشنهادی ورق گرم سی آی اس ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار هر تن سی اف آر بود البته خریدارها ترجیح می دهند از چین در ۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار هر تن سی اف آر خرید کنند.

ورق گرم صادراتی چین از ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار به ۵۴۵ تا ۵۶۵ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار شمال اروپا ورق گرم ۵ یورو رشد داشته ۵۳۵ یورو هر تن درب کاخانه شد و در بازار داخلی امریکا نیز قیمت ورق گرم در ۶۸۳ دلار هر تن درب کارخانه در ثبات بود.

منبع:ایفنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها