فلزات پایه معاملات روز گذشته بورس فلزات لندن را با نوسان قیمت پشت سر گذاشتند، به طوری که نرخ محصولاتی همچون مس، نیکل،آلومینیوم و روی به دنبال ریزش سهام در بازار چین و ادامه نگرانی‌ها در مورد بحران بدهی‌های یونان روند کاهشی در پیش گرفت و در مقابل قلع و سرب با افزایش قیمت رو به رو شدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در میان فلزات رنگی، قلع و سرب رشد کمتر از یک درصدی را به ثبت رساندند، به طوری که به ترتیب با قیمت های ۱۵۳۶۰ و ۱۷۱۹ دلار در هر تن معامله شدند.

به گفته تحلیلگران بازارهای جهانی علاوه بر افزایش تقاضا برای این دو فلز و کاهش موجودی انبارها بر اساس آمارهای انتشار یافته، اعلام اجرای طرح سیاست انبساطی توسط بانک مرکزی آمریکا در هفته‌های اخیر سبب شد تا روند بازار قلع و سرب مثبت باشد.

در این میان افت و خیز قیمت مس نیز نسبت به روزهای گذشته آرام تر شد، به طوری که بهای این فلز سرخ در بازار فلزات لندن ۰/۱۹ درصد کاهش داشت و به سطح ۵۱۴۰ دلار در هر تن رسید. این در حالی بود که قیمت روز قبل‌تر کمتر از این میزان افزایش را تجربه کرده بود.

در همین حال برخی از سرمایه‌گذاران اعلام کرده‌اند نشانه‌های مثبتی در مورد بازار مس وجود و اعمال سیاست‌های تحریک تقاضا از جانب چین در ادامه، کاهش تقاضای فصلی را جبران خواهد کرد.

این در شرایطی است که چشم انداز سایز بازار فلزات پایه نیز به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار با توجه به اجرای سیاست انبساطی در آمریکا برای بلند مدت مثبت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها