سکه

بانک سامان به منظور رفاه حال مشتریان بازار مشتقه کالایی، اقدام به اعطای تسهیلات برای دارندگان موقعیت خرید در سود در قراردادهای اختیار معامله سکه طلا می‌کند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،مدیر اعتبارات خرد و صنفی بانک سامان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این تسهیلات که در آخرین روز معاملاتی قراردادهای اختیار معامله و همزمان با اعمال این قراردادها اعطا می‌شود، با نرخ سود ۱۸ درصد سالانه، روزشمار و در قالب عقد قرارداد مرابحه است.

رضا شیرین‌گوهریان افزود: این تسهیلات به دارندگان موقعیت خرید در سودی که امکان تأمین وجه لازم و یا سکه های مورد نیاز برای اعمال موقعیت در سود خود را ندارند بنا به درخواست ایشان صورت می گیرد. تا این افراد بتوانند با اعمال موقعیت های خود سود به دست آمده از اتخاذ موقعیت در بازار اختیار معامله را محقق کرده و شناسایی کنند.

وی در خصوص مبلغ و شرایط ارایه این تسهیلات اظهار داشت: مبلغ تسهیلات پرداختی به دارندگان موقعیت خرید در قرارداد Call حداکثر معادل ۹۵ درصد ارزش اعمال قرارداد اختیار معامله، در قبال توثیق سکه ای، که پس از اعمال به وی تعلق می گیرد می باشد،  و ۵ درصد باقی مانده، سهم آورده متقاضی است که می بایست توسط او در حساب شخصی خود تامین شود. 

وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات پرداختی به دارندگان موقعیت خرید در قرارداد Put  نیز حداکثر معادل ۹۵ درصد قیمت روز سکه در زمان تحویل، صرفا به منظور تأمین سکه جهت تحویل در روز اعمال می‌باشد و ۵ درصد باقی مانده، سهم آورده متقاضی بوده که می بایست توسط او در حساب شخصی خود تامین شود.

این مقام مسئول در بانک سامان تاکید کرد: برای مشتری خریدار در قرارداد Call، این بانک مجموعاً مبلغ تسهیلات را به همراه ۵ درصد پرداختی مشتری به صورت مستقیم به حساب در اختیار بورس او واریز می‌کند. همچنین برای مشتری خریدار در قرارداد Put، این بانک مجموعاً مبلغ تسهیلات را به همراه ۵ درصد پرداختی مشتری به صورت مستقیم به حساب صرافی بانک سامان واریز و سکه را به نام وی از صرافی خریداری می کند.

شیرین‌گوهریان با بیان اینکه به منظور انجام فرآیند اعطای تسهیلات به دارندگان موقعیت خرید در قرارداد  Put تا زمان بازپرداخت تسهیلات، حساب شخصی مشتریان مسدودی بدهکار خواهد شد، اظهار کرد: مدت زمان تسهیلات خریداران Call یک روزه و مدت زمان تسهیلات خریداران Put  دو روزه خواهد بود و این تسهیلات برای سررسید شهریور ۹۶ صرفاً به مشتریان دارای حساب عملیاتی نزد بانک سامان اعطا می شود.

مدیر اعتبارات خرد و صنفی بانک سامان هدف از ارایه این تسهیلات را کمک به توسعه و تأمین مالی دارندگان موقعیت‌های خرید اختیار معامله در بازار معاملات اختیار عنوان کرد و گفت: این تسهیلات صرفاً از طریق شعبه ۳۰ تیر بانک سامان امکان پذیر بوده و مشتریانی که تمایل به دریافت این تسهیلات داشته لازم است چند روز قبل از سررسید و روز اعمال اختیار معامله جهت انجام تشریفات اداری به این بانک مراجعه کنند.

منبع:بورس ۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها