• ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
  • کد خبر: 12396
نفت

قیمت نفت به دلیل افزایش تولید لیبی، و علیرغم نگرانی از این که طوفان ایرما می‌تواند به کشتی‌رانی نفت خام آسیب بزند، افت کرد.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز پنج‌شنبه با وحشت از این‌که طوفان ایرما در دریای کارائیب می‌تواند باعث اختلال در کشتی‌رانی نفت خام به خارج و داخل ایالات‌متحده خواهد شد و با بهبود تولید لیبی پس از اختلالات به وجود آمده در آن، افت کرد.

قیمت نفت پیش از این به علت افزایش تقاضا در ایالات متحده تحت تاثیر بازگشت به کار پالایشگاه‌های سواحل خلیج پس از طوفان هاروی که کمتر از ۲ هفته پیش به این منطقه برخورد کرده بود، تا حدودی تقویت شده بودند.

از طرف دیگر میدان نفتی شراره، بزرگترین میدان نفتی لیبی، پس از بازسازی خط لوله‌ای که توسط گروه‌های مسلح برای بیش از ۲ هفته تخریب و تعطیل شده بود، امروز به تولید بازگشت.

نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا در ساعت ۶:۰۹ به وقت جهانی با ۱۴ سنت کاهش به بشکه‌ای ۴۹.۰۲ دلار رسید اما همچنان به بالاترین مقدار ۳ هفته‌ای خود که در قیمت بسته‌ شده قبلی به آن رسیده بود، نزدیک ماند.

نفت خام برنت دریای شمال که بنچ‌مارک قیمت نفت در خارج از ایالات‌متحده است با ۲۶سنت کاهش به بشکه‌ای ۵۳.۹۴ دلار رسید اما هنوز به بیشترین مقدار خود از ماه می تاکنون، که در معاملات دیروز به آن رسیده بود، نزدیک ماند.

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها