سکه-طلا.jpg

معاملات بازار آتی و نقدی سکه طلا روز گذشته تحت تاثیر نوسانات دلار و اونس جهانی با روند مثبت قیمتی به پایان رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  قیمت اونس طلا دیروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شد و به بیش از ۱۱۰۰ دلار رسید که این موضوع موجب روند صعودی قیمت سکه در بازار آتی شد؛ به طوری که طی مبادلات روز گذشته سررسید اسفند ماه با قیمت ۹۴۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۳ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه در محدوده ۹۴۲ هزار تومان معامله شد که ۰/۱۹ درصد رشد قیمت داشت. سکه تحویل تیر نیز با قیمت ۹۴۹ هزار تومانی افزایش ۰/۲۲ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با ۹۵۸ هزار تومان معامله شد و ۰/۲۶ درصد رشد را در این روز به ثبت رساند.  

همچنین حجم معاملات آتی سکه در معاملات روز گذشته بورس کالا نیز به ۱۱ هزار و ۷۱۳ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال رسید.

از طرفی در بازار نقدی سکه نیز طی روز اخیر سکه تمام بهار آزادی برای پنجمین روز متوالی به روند افزایشی خود ادامه داد و با ۴ هزار تومان رشد به قیمت ۹۴۵ هزار تومان رسید.

همچنین نیم ‌سکه نیز در بازار نقدی ۴۷۲ هزار تومان و هر ربع سکه ۲۵۷ هزار تومان قیمت داشت. همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم ۱۷۱ هزار تومان اعلام شد.

از سویی روند دلار و طلای جهانی مورد اختلاف تحلیلگران است اما اگر اونس طبق پیش بینی ها به تاثیر از کاهش شاخص سهام در اروپا  هفته جاری را با افزایش پشت سر بگذارد و دلار نیز به رشد سه روز متوالی خود ادامه دهد، احتمال رشد بیشتر سکه وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها