طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت ارزش دلار آمریکا و اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره تنش در شبه جزیره کره موجب شده است تا قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز با تغییر چندانی روبرو نشود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1330 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده و به 91.89 واحد رسیده است.

این گزارش افزود: شاخص سهام در بازارهای آسیایی در آغاز مبادلات امروز به بالاترین سطح خود در 10 سال اخیر رسیده است. شاخص سهام وال استریت آمریکا نیز با رشد نسبی روبرو شده و ارزش دلار نیز در برابر ین ژاپن افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره کره شمالی گفت: تحریم‌هایی که علیه کره‌شمالی اعمال شد در مقایسه با اقداماتی که می‌بایست انجام می‌شد ناچیز بوده است.

کیم یونگ جائه سفیر کره‌شمالی نیز در سخنانی در مسکو گفت: تحریم‌های آمریکا باعث تغییر سیاست‌های کره شمالی نخواهد شد.

همچنین کره شمالی به اعمال تحریم‌های شدیدتر شورای امنیت علیه برنامه موشکی این کشور واکنش نشان داد و هشدار داد که آمریکا به‌زودی با بدترین دردی که تا کنون تجربه کرده مواجه خواهد شد.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز تهدید کرد که اگر چین از تحریم های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی تبعیت نکند، تحریم های جدید مالی علیه پکن وضع خواهد شد و شرکت ها و بانک های چینی از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم می شوند.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد نرخ فقر در آمریکا در سال 2016 میلادی برای دومین سال متوالی با کاهش روبرو شده و میانگین درآمد سرانه در این کشور به بیش از 59 هزار دلار رسیده است.

آمارهای رسمی در انگلیس نیز نشان می دهد که نرخ تورم این کشور در ماه اوت به بالاترین سطح خود در 5 سال اخیر رسیده است. این در شرایطی است که نشست بانک مرکزی انگلیس قرار است پنجشنبه برگزار شود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.35 درصد افزایش به بیش از 838 تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تخت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا اروپا و چین قرار خواهد داشت.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها