کامودیتی

در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند و با فراز و فرود مواجه شدند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در هفته ای که گذشت طوفان ها بر بازار انرژی تاثیرات قابل توجهی داشتند به سبب این طوفان ها قیمت های نفت خام و گاز طبیعی سیر صعودی داشتند.در آپالاچی برای کارگرانی که احتمال میرود شغل خود را از دست دهند فرصت های جدیدی در زمینه زغال سنگ در دست اجرا است.

در روزهای گذشته بازار فلزات شرایطی نا مناسبی را پشت سر گذاشت.قیمت های مس، طلا و آلومینیوم به علت نگرانی های اقتصادی سقوط کرد.در بازار کشاورزی نیز قیمت گندم روند صعودی داشت و افزایش تقاضا برای اتانول به بالا رفتن قیمت ذرت کمک کرد.

نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

بازار انرژی

نفت: با افزایش میزان تقاضا بعد از طوفان ایرما قیمت نفت خام تا 49.30 دلار به ازای هر بشکه افزایش یافت.

گاز طبیعی: قیمت گاز طبیعی نیز با افزایش میزان تقاضا برای دومین هفته متوالی بالا رفت و به 3.056 دلار به ازای واحد حرارتی بریتانیا رسید.

زغال سنگ: یک برنامه جدید در آپالاچی با هدف ارائه مهارت های شغلی جدید در زمینه زغال سنگ برای کارگرانی که احتمال دارد شغل خود را از دست بدهند در دست اجرا است.

بازار فلزات

مس: پس از هفته ها گمانه زنی و گزارش اقتصادی ضعیف از چین که مسئول تقریبا نیمی از تقاضای جهانی است، در نهایت قیمت مس به 2.97 دلار به ازای هر پوند سقوط کرد.

فلزات گران بها: افزایش قیمت دلار فشارهایی بر قیمت طلا گذاشته و قیمت آن را به 1328.56 دلار به ازای هر اونس کاهش داده است که در هفته های آینده این رقم کمتر هم می شود.

دیگر فلزات: نگرانی ها برای قیمت انرژی سبب کاهش تولیدات آلومینیوم شد.

بازار کشاورزی

گندم: با پیش بینی میزان تقاضا، قیمت گندم در این هفته کمی افزایش یافت.

ذرت و سویا: علیرغم گزارشات رسیده که حاکی از تولیدات بیش از حد ذرت است، افزایش تقاضا برای اتانول به بالا رفتن قیمت ذرت کمک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها