طلای آبشده

طی هفته گذشته در بازار خارجی و داخلی طلا شاهد نوساناتی بودیم که در شروع هفته بازار داخل با کاهش قیمت ها مواجه بود و تا دامنه حمایتی خود کاهش پیدا کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای اونس پس از رویت دامنه حمایتی با رشد نسبی روبرو شد ؛ ولی در پایان در کمترین قیمت این هفته قرار گرفت. بطوریکه اونس طلا با شکست های نزولی پی در پی به دامنه حمایتی خود رسید و پس از رویت این سطح با رشد ۱۰ دلاری روبرو بود و در دامنه ۱۳۲۰ دلاری بسته شد.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

با توجه به دامنه حمایتی ۱۳۱۶ دلاری و مقاومتی ۱۳۳۵ دلاری در هفته جاری، اونس طلا با شکست هر یک از این دو سطح می تواند به نوسان بیشتری ادامه دهد.

مقاومت های روزانه اونس طلا در محدوده ۱۳۵۰ الی ۱۳۵۸ دلاری و حمایت ها در محدوده ۱۳۰۰ الی ۱۲۹۵ دلاری است.

سناریو های احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریوی افزایشی: پایداری قیمت در بالای ۱۳۱۶ دلاری و شکست مقاومت ۱۳۳۵ دلاری تمایلات افزایشی به سمت اهداف ۱۳۴۵ تا  ۱۳۵۰ و ۱۳۵۸ دلاری وجود دارد.

سناریوی کاهشی: چنانچه قیمت با شکست حمایت ۱۳۱۶ دلاری همراه باشد، کاهش قیمت به سمت اهداف ۱۳۰۰ تا ۱۲۹۵ دلاری وجود دارد.

سناریوهای برگشتی:

حالت اول: پس از رویت دامنه اول ۱۳۰۰ الی ۱۲۹۵ دلاری قیمت با عدم شکست ۱۲۹۵ دلاری می تواند مورد حمایت قرار گیرد و احتمال برگشت به سمت قیمت های ۱۳۱۶ - ۱۳۳۰ - ۱۳۴۰ - ۱۳۴۵ - ۱۳۵۰ و ۱۳۵۸ دلاری وجود دارد.

حالت دوم: پس از رویت دامنه ۱۳۵۰ دلاری با عدم شکست ۱۳۵۸ احتمال برگشت قیمت به سمت اهداف ۱۳۴۵ - ۱۳۴۰ - ۱۳۳۵ و ۱۳۳۰ دلاری وجود دارد.

تحلیل آبشده نقدی طلا در هفته جاری

با توجه به تحلیل هفته گذشته همچنان قیمت در حال کاهش هست و با پایداری قیمت در زیر مقاومت ۵۵۰ هزار تومان، در حال حاضر با کاهش ۱۱ هزار تومان روبرو شد، چنانچه قیمت در زیر ۵۴۲ هزار تومان پایدار باشد، احتمال کاهش بیشتر قیمت به سمت اهداف ۵۳۵ - ۵۳۲ هزار تومان وجود دارد.

چنانچه قیمت با شکست ۵۴۲ هزار تومان مواجه باشد اهداف این شکست صعودی شامل ۵۴۶ - ۵۵۰ - ۵۵۵ هزار تومان است.

سناریوی برگشتی هفته جاری با رویت دامنه ۵۳۲ هزار تومان با عدم شکست ۵۲۸ هزار تومان شکل می گیرد که اهدافی شامل ۵۳۵ - ۵۴۰ - ۵۴۶ - ۵۵۰ هزار تومان را خواهد داشت.

تحلیل آبشده شنبه ای طلا در هفته جاری

در این نماد هم نمودار قیمتی با تفاوت کمی شکل گرفته است که چنانچه قیمت در زیر ۵۴۲ هزار تومان پایدار باشد احتمال کاهش بیشتر قیمت با شکست نزولی ۵۴۰ هزار تومان به اهداف ۵۳۵ - ۵۳۲ هزار تومان وجود دارد.

چنانچه قیمت با شکست ۵۴۲ هزار تومان مواجه باشد اهداف این شکست صعودی شامل ۵۴۶ - ۵۵۰ - ۵۵۵ هزار تومان است.

سناریوی برگشتی هفته جاری با رویت دامنه ۵۳۲ هزار تومان با عدم شکست ۵۲۸ هزار تومان شکل می گیرد که اهدافی شامل ۵۳۵ - ۵۴۰ - ۵۴۶ - ۵۵۰ هزار تومان را خواهد داشت.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

طی هفته گذشته دو سناریو مطرح بود که با رویت دامنه حمایتی مورد برگشت قرار گرفت و توانست تا دامنه ۱۲۷۵۰۰۰ تومان افزایش پیدا کنند و با عرضه شدیدی مجدد به دامنه حمایتی کاهش پیدا کرده است، در هفته جاری با عدم شکست ۱۲۵۰۰۰۰ تومان باز هم می توان شاهد افزایش قیمت ها بود و با شکست ۱۲۵۰۰۰۰ شاهد کاهش قیمت به سمت ۱۲۴۵۰۰۰ - ۱۲۴۰۰۰۰ - ۱۲۳۲۰۰۰ تومان وجود دارد.

رویت مجدد دامنه ۱۲۷۵۰۰۰ الی ۱۲۷۸۰۰۰ تومان با عدم شکست این دامنه احتمال کاهش قیمت به سمت دامنه حمایتی با اهداف میانی ۱۲۶۵۰۰۰ - ۱۲۶۰۰۰۰ - ۱۲۵۵۰۰۰ و ۱۲۵۰۰۰۰ تومان وجود دارد.

در صورتی که بتواند با رویت دامنه ۱۲۳۲۰۰۰ تومان مواجه شود انتظار می رود که قیمت با رویت دامنه ۱۲۳۲۰۰۰ الی ۱۲۲۰۰۰۰ تومان با عدم شکست ۱۲۱۹۰۰۰ تومان مورد برگشت قرار گیرد که اهداف اصلی آن رویت دامنه ۱۲۵۰۰۰۰ الی ۱۲۸۰۰۰۰ تومان است.

منبع:طلاچارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها